El passat 12 de novembre, l’alumnat de 4t, 5è i 6è de l’IE d’Oliana va gaudir d’una sortida cultural a Barcelona per conèixer de prop un dels espais més emblemàtics del modernisme català: el Parc Güell.
Dies abans de la sortida, a l’escola vam treballar la figura d’Antoni Gaudí, aprofundint en la seva trajectòria, el seu estil arquitectònic i el llegat que ha deixat a la ciutat. Aquest treball previ va permetre que els infants arribessin al parc amb una mirada curiosa i ben orientada.
En arribar al Parc Güell, vam realitzar una petita xerrada introductòria, que ens va ajudar a situar-nos i entendre millor el context de l’obra. Tot seguit, cada grup va començar l’exploració dels diferents espais del parc. Mentre descobrien els racons més singulars i els punts d’interès, l’alumnat anava responent les preguntes d’un dossier de treball pensat per afavorir l’observació, la interpretació i la connexió amb els continguts treballats a l’aula.
A la tarda, vam completar la jornada amb una visita al Maremagnum, on els infants van poder gaudir d’una estona agradable abans de tornar cap a Oliana.
Ha estat una sortida molt enriquidora i interessant, que ha permès reforçar aprenentatges, despertar curiositats i viure de prop el geni de Gaudí en un entorn privilegiat.

