4 ESO Pràctiques de tecnologia

Aquesta última setmana de febrer, l’alumnat de l’optativa de tecnologia de 4t d’ESO està electrificant quadres industrials trifàsics.

Celebrem el Dia Internacional de la Llengua Materna!

El 21 de febrer és el Dia Internacional de la Llengua Materna, una data per reconèixer la riquesa lingüística que ens envolta i posar en valor totes les llengües que formen part de la nostra comunitat.

Per aquest motiu, el passat divendres 20 de febrer, l’alumnat d’Aula d’Acollida va participar en un taller lingüístic molt especial a càrrec de Llenguajocs, que va tenir lloc a la sala Federico García Lorca del Teatre Núria Espert.

A través del joc i la participació, l’alumnat va poder gaudir de les llengües d’una manera dinàmica i significativa i va poder interactuar amb companys dels altres instituts de Sant Andreu: l’INS El Palau i l’INS Montserrat Roig.

Paral·lelament, s’ha impulsat l’activitat «Mur de paraules: Omplim Sant Andreu de la Barca de paraules boniques», una iniciativa per fer visibles totes les llengües presents al nostre entorn i fomentar la participació de tota la comunitat educativa.

Perquè cada llengua és una finestra al món. Perquè la llengua és part de la nostra identitat. Perquè és memòria, arrel i refugi, avui i cada dia, reivindiquem el dret de totes les llengües a ser escoltades, viscudes i estimades.

Nou Segell de Qualitat Nacional eTwinning pel nostre centre

Un any més, la nostra aposta per la internacionalització i la competència digital rep el seu reconeixement. Aquest distintiu certifica l’excel·lència dels projectes digitals realitzats a les nostres aules en col·laboració amb altres països de la Unió Europea.

El premi ha estat atorgat pel projecte titulat “River Watchers”, el qual hem desenvolupat conjuntament amb un centre soci de França. Com a mostra d’agraïment i felicitació per la feina ben feta, tots els estudiants que van participar han rebut un obsequi molt especial: un got tèrmic i sostenible, alineat amb els valors mediambientals del projecte.

La nostra activitat a eTwinning no s’atura. Aquest curs ja tenim en marxa un nou projecte amb nous reptes. Smart Bites, Zero Waste! Els alumnes que hi estan participant actualment també han rebut el seu material de benvinguda: unes motxilles oficials amb el logotip eTwinning.

Des del centre, volem felicitar tot l’alumnat i professorat implicat. Seguim treballant i aprenent junts!

Sortida Francès 3r i 4t d’ESO

L’alumnat de 3er i 4rt han gaudit d’una adaptació teatral de la pel.licula “La famille Bélier”.

Han compartit dubtes i altres preguntes amb els mateixos actors.

PARTICIPACIÓ LLIGA DE DEBAT DE SECUNDÀRIA I BATXILLERAT

La primera setmana de febrer, la Carla, l’Ainara, la Tam, la Laia V., la Laia L., el Nico i l’Albert han representat el nostre institut a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, organitzada per la Xarxa Vives, una iniciativa que promou l’esperit crític, l’argumentació i l’oratòria entre l’alumnat d’arreu del territori.

La competició, que se celebra en diferents universitats catalanes, ha reunit estudiants de diversos centres educatius per debatre sobre qüestions d’actualitat. En aquesta edició, el tema proposat ha estat: «Estem davant d’una joventut més masclista?». Els nostres alumnes han defensat amb rigor i convicció tant la postura a favor com la postura en contra, demostrant capacitat d’anàlisi, treball en equip i habilitats comunicatives al Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra.

L’experiència de compartir espai amb estudiants d’altres instituts, preparar arguments sòlids i respondre en directe a les intervencions de l’equip contrari ha estat, segons ells mateixos, molt enriquidora, positiva i constructiva. Una oportunitat excel·lent per créixer acadèmicament i personalment, i per viure el debat com una eina de reflexió i aprenentatge.

Felicitats per la vostra implicació i pel gran paper que heu fet representant el centre!

3r ESO a la Fira de FP del Baix Llobregat

Dimecres 4 de febrer l’alumnat de 3r d’ESO ha visitat la II Fira de l’FP al Baix Llobregat, celebrada a la Granja de la Ricarda del Prat de Llobregat. Ha estat una jornada orientadora, que ha permès a l’alumnat conèixer de primera mà la diversitat de l’oferta formativa de la Formació Professional a la comarca del Baix Llobregat.

Durant la visita, l’alumnat ha pogut informar-se sobre els diferents cicles formatius i itineraris possibles, parlar amb professionals dels centres participants i ampliar la seva visió sobre les opcions formatives disponibles un cop finalitzada l’ESO.

Aquesta activitat s’emmarca dins les accions d’orientació acadèmica i professional del centre, amb l’objectiu d’acompanyar l’alumnat en el procés de reflexió i presa de decisions sobre el seu futur educatiu.

1 ESO al teatre, El Llibre de les Bèsties

Dimecres, 4 de febrer. El lleó ha sigut escollit nou rei dels animals i, en bona part, ha sigut gràcies a Na Renard, la guineu. No obstant això, el Rei Lleó decideix que no formi part del Consell del Rei. Aquest fet que motivarà una sèrie d’intrigues cortesanes per part de la guineu per fer-se amb el poder.

L’alumnat de 1r d’ESO ha pogut gaudir de l’adaptació teatral del clàssic català ‘El llibre de les Bèsties’. La faula, escrita per Ramon Llull al segle XIII continua igual de vigent que llavors i ens ensenya que l’astúcia és una arma tant o més poderosa que la força.