Primer premi ‘Impuls FP’ del Vallès Occidental per al PTT de Palau-solità i Plegamans

Els alumnes de l’Institut Ramon Casas i Carbó del PTT de Palau-solità i Plegamans del perfil d’instal·lacions elèctriques, d’aigua i gas, han guanyat el primer premi Impuls Formació Professional en la categoria d’innovació en Programes de Formació i Inserció (PFI).

Els estudiants van elaborar un prototip d’un mecanisme d’arrencada en escala per l’enllumenat públic de Palau-solità i Plegamans. La seva proposta es basava a reduir els pics de consum elèctric en engegar l’enllumenat públic municipal.

L’objectiu és reduir els mínims de contractació elèctrica, per això, van crear un sistema d’arrencada en escala que permet reduir el consum, la contaminació lumínica i obtenir una correcta eficiència energètica.

Aquesta ha estat la primera edició dels premis impuls FP i d’entre 35 participants al Vallès Occidental els alumnes han obtingut el premi.

Des del PFI-PTT de Palau-solità i Plegamans es continua apostant per la innovació i l’aprenentatge actiu i significatiu, posant a l’alumnat al centre del procés d’ensenyament-aprenentatge i afavorint el seu desenvolupament professional, formatiu i personal.

El PTT és un curs destinar a persones que no han aprovat l’ESO i que combina la formació teòrica i la pràctica orientada a l’aprenentatge d’un ofici i al retorn al sistema educatiu.