Poetry Slam al Ramon Casas

El passat dijous 12 de desembre Salva Soler i Dani Orviz, dos referents de la poesia recitada a Barcelona, van visitar el nostre institut. En un taller de dues hores, els alumnes de quart d’ESO van experimentar un vessant diferent de la lírica a través de la recitació, el treball sobre la comunicació no verbal, el moviment i l’expressió de les emocions.

En una primera part del taller, els dos «slammers» van explicar els elements retòrics i teatrals bàsics per transmetre un poema en veu alta i també van recitar alguns dels seus textos més coneguts. Finalment, els alumnes van aplicar aquestes tècniques per tal d’escriure els seus propis textos i, els més atrevits, van enfrontar-se al micròfon en un divertit exercici poètic d’expressió oral.

Cada mes a la Sala Almazen de Barcelona, Salva Soler i Dani Orviz s’enfronten en els ja cèlebres «Combates poéticos», on demostren que la poesia pot esdevenir un espectacle vibrant, accessible i molt divertit.