Optatives de 1r d’ESO

A continuació pots informar-te de les optatives de 1r d’ESO per tal de poder escollir:

LLENGUA FRANCESA

Perquè si tens facilitat en les matèries de llengües, el Francès és una llengua molt semblant a la nostra que et serà fàcil i en gaudiràs amb l’aprenentatge (podràs entendre cançons franceses, llegir còmics francesos, veure pel·lícules en versió original i conèixer la cultura francesa).

Al ser una matèria de continuïtat, els 4 cursos de l’ESO, tindràs la oportunitat de presentar-te a les proves oficials per obtenir un diploma de nivell francès reconegut internacionalment i que té validesa per tota la vida.

Perquè saber una segona llengua estrangera et permetrà viatjar i comunicar-te en països de parla francesa i multiplicarà les teves possibilitats en el mercat laboral (en empreses internacionals i francòfones).

DO IT YOURSELF! (Fes-ho tu mateix!)

Amb l’optativa de DiY aprendrem a dissenyar amb eines CAD de programari lliure, primerament en 2D i posteriorment en 3D per aconseguir fer els nostres dissenys.
Després, aprendrem a utilitzar la impressora 3D per imprimir els objectes que dissenyem.
Finalment, per grups, dissenyarem, muntarem i programarem els nostres robots LEGO per superar un repte.

En aquesta optativa, desenvolupem la visió espacial, i el raonament seqüencial dels alumnes, a més de treballar competències pròpies de l’àmbit cientificotecnològic i de l’àmbit digital, amb eines i programari del segle XXI

RECICLA JOCS

Projecte adreçat a l’alumnat de 1r d’ESO de caràcter interdisciplinar amb continguts propis de la matèria de Tecnologia, Educació Física i Anglès.

A partir d’objectes i materials reciclats construïm primer un nou material alternatiu que després utilitzem durant la pràctica esportiva. Fem servir també l’Anglès a nivell de comunicació oral i conversa.

La transformació en aquest nou material d’ús esportiu està més pautada al principi del trimestre i deixa més espai a la creativitat de l’alumne al final, on haurà de presentar un projecte propi i portar-lo a la pràctica.

SCHOOL OF ROCK ( Escola de rock)

A School of Rock fem un repàs cronològic de la història del Rock, des dels seus inicis fins als anys 90 del segle XX, amb projeccions digitals i treballant cançons dels grups i els gèneres més significatius de cada època. Treballem vocabulari i expressions en anglès a partir de les cançons. Per una altra banda, els alumnes creen com a projecte en grup un videoclip on ells són els protagonistes editant-lo amb alguna cançó de rock de fons. A part del videoclip, han d’anar fent treballs digitals durant el trimestre, com una presentació d’ells mateixos a partir d’imatges o vídeos. Aprendran nocions bàsiques del llenguatge audiovisual.