L’equip #aquíproubullying explica a la Ràdio la seva implantació a l’Institut

El passat dimarts 12 de febrer, quatre alumnes de l’Institut Ramon Casas i Carbó i la Joana Guijosa, professora del centre, varen ser entrevistats a Ràdio Palau sobre el programa #aquíproubullying. Varen poder explicar la seva experiència de prevenció i gestió de l’assetjament escolar a l’Institut Ramon Casas i Carbó.

En l’entrevista es van fer moltes preguntes interessants: què és un guaita, quines qualitats té, quines són les seves funcions, per què els alumnes han agafat aquesta optativa, què hi diuen la resta de companys… Preguntes a què van donar resposta per donar una idea de què és aquest programa i en quin punt estem de la seva implantació. Per primera vegada se’ls dona protagonisme als alumnes, participen de manera activa en la detecció d’un cas d’assetjament. A l’optativa se’ls donen eines per poder fer-ho.

Els guaites són observadors, discrets, empàtics i assertius, i passen desapercebuts. La seva funció és observar al pati, passadissos, classes, perquè entre iguals és més fàcil detectar un cas.

També van parlar d’un alumne del centre, Brian Giner, el qual va realitzar unes xerrades referents al seu cas de bullying a l’Institut.

Per acabar, van parlar de la filmació que ens van fer la setmana passada, una experiència única al centre.

Podeu escoltar l’entrevista prement aquest enllaç.