El 28 de febrer comença la Lliga Zero Waste

El proper divendres 28 de febrer tindrà lloc l’inici de la Lliga ZERO WASTE, amb l’objectiu principal de reduir els residus mitjançant la prevenció. La lliga es disputarà durant 9 setmanes puntuables, i acabarà el 15 de maig. Tots els grups-classe de l’Institut competiran per esdevenir la classe més sostenible. El grup-classe guanyador obtindrà un reconeixement del centre.

El projecte requereix una estreta col·laboració entre els tutors de classe, els delegats i sotsdelegats ambientals, i tot el grup-classe.

Funcionament:

Setmanalment, a l’hora de tutoria, els delegats i sotsdelegats ambientals observaran els diferents criteris i apuntaran les dades en un full de càlcul compartit amb els/les TUTORS/ES DE CLASSE. Setmana rere setmana s’aniran sumant els punts aconseguits fins el final de la lliga, la segona setmana de maig, on es decidirà quina és l’aula més implicada mediambientalment amb el centre i el poble.

Criteris mediambientals: valoració màxima

100 punts

Si tot l’alumnat utilitza tupper, boc’n’roll, bossa de roba, drap de cuina o similar (CAL MOSTRAR-LO, SI NO ES TÉ NO PUNTUA). Si no tothom ho compleix, s’obtindran els punts proporcionals al nombre d’alumnes que ho fan correctament: per exemple, si a la classe sou 25 alumnes i 5 utilitzen envasos no reutilitzables (paper d’alumini, bossa de plàstic, etc.), representen el 20%. Per tant, perdran 20 punts i n’obtindran només 80.

100 punts

Si tot l’alumnat utilitza envàs per a líquids reutilitzable (no de plàstic, com una cantimplora de vidre, metàl·lica, etc.). Si no tothom ho compleix, s’aplica la part proporcional anteriorment descrita.

50 punts

Si l’aula es troba totalment neta, sense cap residu al terra, i amb el material de neteja en bon estat.

100 punts extra

Si es realitza, com a classe, una acció ecològica o mediambientalment sostenible al centre o al poble. Caldrà ser registrada en vídeo i fotografies i es presentarà a la comissió mediambiental (jcarbone.tec09@insramoncasas.cat).

Enllaç a la presentació sobre els objectius del projecte Zero Waste, les funcions dels delegats ambientals i informació sobre la Lliga Zero Waste: