Consciència contra el malbaratament alimentari

L’alumnat de tercer d’ESO està analitzant les causes i les conseqüències de l’anomenat malbaratament alimentari a partir de l’exposició de l’ONG Mans Unides instal·lada aquests dies a la Biblioteca del nostre centre. Amb motiu de l’estudi de la nutrició, a la matèria de Ciències Experimentals, els nois i noies de tercer han elaborat un decàleg amb les qüestions més interessants, com ara descobrir que a nombroses escoles i instituts, restaurants, comerços i hospitals es malbarata diàriament molta quantitat d’aliments. L’Estat espanyol és el sisè país del continent que més menjar desaprofita, segons dades de la Comunitat Europea. Mans Unides és una Organització No Governamental pel Desenvolupament dedicada a fomentar valors d’igualtat i justícia, i a impulsar el finançament de projectes de seguretat alimentària als països més pobres. Mans Unides posa de manifest que amb tot el menjar desaprofitat al conjunt d’Europa i els Estats Units es podria evitar la fam en el món.