Comunicat de l’AMPA a les famílies

Fa ja 3 cursos que l’AMPA no ha tingut cap incorporació i cada vegada som menys famílies participant en l’associació perquè els nostres fills van acabant els seus estudis i no hi ha refresc. La Junta de l’AMPA de l’Institut RAMON CASAS I CARBÓ ara mateix és la mínima i podem dir que gairebé no hi ha vocals, amb la qual cosa, si en el curs 2022-2023 no s’incorpora ningú a l’AMPA, aquesta no podrà continuar exercint la seva labor i el curs 2022-2023 serà l’últim i s’haurà de procedir a la seva dissolució.

Què passaria si l’AMPA no existeix?

En l’actualitat l’AMPA subvenciona o col·labora amb diferents projectes en benefici de l’alumnat i de les seves famílies, com ara:

– Subvenció Alumnat d’ESO. A través de l’AMPA es rep una ajuda de 46€/alumne per part de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans que es repercuteix als socis a través de les TPV. Aquesta subvenció no pot anar directa al centre, per la qual cosa, de no existir l’AMPA aquesta ajuda molt possiblement desapareixeria, amb el gran perjudici que seria per a les famílies.

– Subvenció d’Educació. Sol·licitada cada any com a Associació sense ànim de lucre. Amb aquesta subvenció l’AMPA col·labora en les Orles de Graduació i Obsequi de Graduació dels socis, entre moltes altres coses.

– Amb aquesta subvenció i amb les quotes de socis, es paguen diferents activitats com a Contacontes, Visites d’autor, Poetry Eslam, Projecte de Criptografia, Autocar trasllat alumnes a sortides/excursions, Xerrades, Compra de les taules de Ping-pong i les taules de Pícnic, l’Estació meteorològica, Microscopis pel departament de ciències, material per a la impressora 3D, la certificació de l’Institut com a Centre Emocionalment Intel·ligent, Projecte MUS-E, Carpetes per als alumnes, etcétera.

– Venda de llibres nous. De no haver-hi algú que negociï amb l’empresa distribuïdora els descomptes i les diferents gestions perquè els pares i mares puguin demanar els seus llibres per la web, no podria existir.

– Mercat de llibres de segona mà. Tot i que ens agradaria poder fer validació de llibres presencialment, una altra de les conseqüències de no tenir col·laboració és que resulta inviable fer aquesta gestió sense implicació dels socis. Intentem mantenir almenys els taulers virtuals, però també cal tenir un mínim de gent per a gestionar-ho i poder atendre dubtes per correu electrònic.

– Gestió ajudes de Serveis Socials per a la compra de llibres. Fa uns anys, aconseguim canviar el sistema de beques per a les famílies que el necessiten, implementem un sistema de préstec de llibres i devolució en acabar el curs. Això té com a resultat una millor gestió dels diners públics, però requereix coordinació amb Serveis Socials perquè hi ha documentació que generar per part nostra, recollir els llibres retornats, valorar-los i crear lots nous per a poder ser reutilitzats, etcètera. El nostre somni era poder fer això per a tots els socis, però s’ha quedat en això, en un somni…

Aquests són alguns dels serveis que realitza l’AMPA, i que en un futur poden deixar d’existir o ser repercutits econòmicament a les famílies. Ser de l’AMPA no requereix grans coneixements ni suposa un gran esforç, però, sí que és gran el benefici que arriba als nostres fills i per tant al nostre poble.

Us desitgem que tingueu un feliç estiu i esperem veure-us a tots en la junta de socis el mes d’octubre i amb ganes d’incorporar-vos a l’AMPA per a seguir amb la seva labor.

“Sols podem fer poc, junts podem fer molt més.”
Helen Keller

JUNTA DE L’AMPA, juliol 2022