Celebració del Dia Escolar de la No-violència i la Pau

“Si avui els ensenyem la pau, demà no sabran fer la guerra”

L’alumnat de primer d’ESO va realitzar un taller de creació artística amb el propòsit de conscienciar-nos sobre la necessitat de la paraula i de la vida, amb motiu del Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP), celebrat dimarts 30 de gener. “Malauradament vivim en un món en què les violències, de tota mena, les injustícies i les guerres, formen part de la vida de moltes persones d’arreu del planeta”, explica aquest fragment del manifest del Dia de la Pau, llegit en veu alta a les aules. L’alumnat de segon d’ESO va tenir ocasió de conèixer una pinzellada de cultura japonesa, índia i xinesa per mitjà de les activitats dels talleristes de Casa Àsia. L’alumnat de tercer i quart d’ESO ha celebrat el DENIP amb la visualització de les pel·lícules ‘El nen que va domar el vent’ (2019) i ‘Mediterráneo’ (2021), dedicades als valors de la cooperació i la solidaritat, i sobre la crisi migratòria. “Una escola en Pau és possible si tots col·laborem i ens comprometem a fer-ho realitat”, diu el manifest.

Enllaç al programa de Ràdio Palau “El meu carrer” sobre la jornada DNIP a l’Institut (30 gener 2024)

Fotografia dels Talleristes de Casa Àsia