Un aparador ple d’art

L’alumnat del PTT d’auxiliar de vendes oficina i atenció al client (PTT vendes) ens encarreguem de la decoració de l’aparador que està ubicat a l’entrada de l’institut Ramon Casas i Carbó. Entre els continguts del curs que hem de fer s’inclou l’aparadorisme. En la primera proposta que hem creat es fa referència a les obres de Ramon Casas que fou un gran cartellista modernista, i hem volgut recrear el taller d’art on ell hi podria haver treballat.

Ramon Casas va fer cartells de marques com “Anís del Mono” i de locals com “Els 4 gats”. Nosaltres hem fet cinc composicions, transformant lleugerament els cartells i incorporant frases inspiradores per motivar a l’alumnat de l’institut.

En el centre de l’aparador hem fusionat dues obres de l’autor, destacant-ne la del tàndem i hem afegit diferents elements perquè cridi més l’atenció. Hem incorporat un arc de Sant Martí, un sol i un llac sota la muntanya, així com la frase “Pedalem junts per fer un món millor’’ que pretén conscienciar sobre la necessitat de tenir cura del medi ambient i que cal que tothom hi col·labori.

Amb la proposta del “Carpe Diem” fem referència a viure el present. Hi podem veure dues dones, que han estat tretes de cartells de Ramon Casas, on surten prenent una copa per celebrar el present.

En un dels quadres, apareix el lema “Tothom necessita amor. Estima’t”. Aquesta frase el que vol dir és que tens que estimarta a tu mateix per poder estimar als altres. En aquesta composició que hem realitzat si veuen una dona i un mico, així com uns puchinelis molt famosos del ramon casas on hem canviat el pal que té un d’ells per un ram de flors per deixar palès que rebutgem la violència i que preferim la pau.

Finalment, també hi trobem les obres amb les frases “Viu i deixa viure” i “compartir és estimar i estimar és viure” .