El Batxillerat Humanístic visita la Universitat de Barcelona

El passat dimarts 11 de gener els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat Humanístic van passar el matí a la ciutat de Barcelona per visitar l’edifici històric de la Universitat de Barcelona (a plaça Universitat) i l’Arxiu Històric de Joan Maragall.

A la visita al claustre antic de la UB els alumnes van gaudir de les explicacions expertes de dos estudiants d’Història i d’Història de l’Art sobre la història de la institució i de l’edifici, els elements arquitectònics més rellevants, així com les seves parts més destacades. Vam poder entrar al Paranimf, la Sala de Juntes, els diferents claustres i vestíbuls, així com la Sala d’Actes.

En el cas de l’Arxiu Maragall, a Plaça Molina, els alumnes van recórrer les habitacions principals de la casa-museu de la mà d’un expert molt entusiasta. Posteriorment, vam gaudir d’un monòleg dramatitzat sobre la biografia del poeta Joan Maragall amb textos de l’autor recitats. Tot plegat amb un preciós sol d’hivern a Barcelona i una bona temperatura per enfilar el Passeig de Gràcia i pujar des de l’Eixample fins al barri de Gràcia.