Ordinadors als alumnes de l’ESO, batxillerat i cicles

Els ordinadors han estat proporcionats pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, que han aportat 500 ordinadors en total per als alumnes de l’Institut Ramon Casas i Carbó.

N’han donat als alumnes de 3r i 4t d’ESO, als de batxillerat, i als alumnes de 1r i 2n del Cicle Formatiu de Grau Mitjà. Es tracta de la 1a fase del Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023.

Ara per ara no hi ha una xifra oficial, però s’estima que gairebé el 40% de centres ja compten amb aquests ordinadors.

El lliurament, a tota Catalunya, d’un equipament d’aquestes característiques, requereix d’una planificació prèvia molt important, així com d’una logística molt complexa.

No només es tracta de donar ordinadors als alumnes, també els han rebut els professors i, darrere de tot això, també és necessària la formació de les persones encarregades de gestionar aquests equips; selecció dels tècnics encarregats de configurar els ordinadors, el transport, la recepció…

A més a més, com ens explica el Manel Rosales, un dels encarregats del sistema informàtic del centre, tot això comporta una sèrie de passos i formes de funcionar. “Heu de pensar que aquests ordinadors son d’ús exclusiu acadèmic o escolar, no es tracta d’un ordinador personal d’ús privat. Per tant, s’ha de mirar amb la perspectiva d’una eina de treball, i això obliga a la restricció i/o eliminació de software no educatiu”.

Carla Humet i Arwen Hidalgo, El Periodista Aficionat.