El passat dijous, dia 28 de novembre, l’alumnat de 1r del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Gestió Administrativa va poder comptar amb la presència de Guillem Doce i Aguilar, consultor de Business Inteligence i Data Analyst a l’empresa Holistic Data Solutions.
La conferència, emmarcada dintre dels mòduls de Digitalització i Sostenibilitat, va servir perquè l’alumnat pogués conèixer, de la mà d’un expert, una professió que cada vegada és més important en l’àmbit empresarial, tant per la creixent automatització de les tasques com per la generació de valor que poden comportar les dades.
Durant la presentació, l’expert no va dubtar a atendre i respondre totes les preguntes sorgides, alhora que va aprofitar per tractar altres continguts menys tecnològics, vegis el cas de les consultories tradicionals de sostenibilitat o jurídica, les quals -si bé és cert que tenen necessitats i solucions diferents- requereixen característiques i habilitats similars.
En conjunt, va ser una experiència molt enriquidora, que va servir per aterrar -a través d’un llenguatge entenedor i d’exemples propers i pràctics- conceptes d’estricta actualitat, com ara els relacionats amb la intel·ligència artificial, capaç de ser una gran font de predicció i generació de continguts, però també de risc i perill si no se’n fa un ús adequat.

