Títols acadèmics

Sol·licitar títols acadèmics

Els títols es demanen amb un missatge de correu electrònic, adjuntant la sol·licitud i la documentació escanejada, en un correu adreçat a secretariapontdeldiable@gmail.com, fent constar a l’assumpte “Sol·licitud títol + Nom i cognoms del sol·licitant“.

Clicant aquí us podeu descarregar la sol·licitud del títol a complimentar

La documentació que s’ha d’adjuntar escanejada en el missatge de correu electrònic és:

• Documentació d’identificació imprescindible: DNI, NIE O PASSAPORT
  • Si es té dret a bonificació (50% del preu) o exempció del pagament: Targeta de família nombrosa o monoparental en vigor, Targeta de minusvalidesa amb un grau igual o superior al 33% o altres documents que donin dret a descompte.

A secretaria es comproven les dades personals que consten a l’aplicació de Registre de Títols Acadèmics i Professional de Catalunya i es treu l’imprès de pagament.

Des de secretaria us enviarem un correu electrònic amb l’imprès de pagament, en cas de l’ESO és un tràmit gratuït. L’alumne haurà d’anar a l’entitat bancària a fer el pagament de les taxes, escanejar o fotografiar el resguard bancari  i enviar-lo a secretariapontdeldiable@gmail.com, on es registrarà la sol·licitud, que té la mateixa validesa que el títol oficial i que s’haurà de guardar i conservar per poder retirar el títol un cop arribi al Centre.

Un cop rebut el títol, es comunicarà mitjançant un escrit adreçat al vostre domicili.

És important que en cas de variació d’aquestes dades ens ho feu saber per poder-vos lliurar la comunicació.

Per tal de retirar-lo, haurà de venir la persona interessada amb el seu DNI i el resguard del títol. En cas que vingui una altra persona, haurà de portar la documentació esmentada juntament amb una autorització del titular.

En recollir el títol, el personal de secretaria us demanarà que comproveu que les dades siguin correctes.

En cas que hi hagi errades, es retornarà el títol per a que sigui reexpedit sense cost addicional.

Taxes d’expedició de títols

• ESO: gratuït
  • Cicles formatius de grau mitjà ( títol de Tècnic ) : 66,90 €
  • Per disposar del títol de família nombrosa de 1a, cal abonar només el 50% de les taxes.

Estan exempts de pagament de les taxes:

– Les persones que acrediten una disminució igual o superior al 33%, d’acord amb l’article 5 de la Llei 5/2007, de 4 de juliol, de mesures fiscals i financeres publicada al DOGC de 6/7/2007.

– Les persones que formin part d’una família nombrosa de categoria especial d’acord amb la Llei 40/2003, de 19 de novembre, de Protecció de les Famílies Nombroses (BOE 19/11/2003).

– Les víctimes d’actes terroristes, així com els seus cònjuges i fills, d’acord amb la Llei 32/1999, de 8 d’octubre de Solidaritat amb les víctimes de terrorisme (BOE 9/10/1999).

Recollida de títols

L’alumne/a ha de presentar:

• Original del document d’identitat (DNI/NIE).
  • El resguard de la sol·licitud del títol que es va obtenir en el moment de fer el tràmit.

Pot recollir el títol una altra persona si porta:

1. Una autorització signada per l’alumne/a, on consti el seu nom, cognom i document d’identitat (DNI/NIE) i el de la persona autoritzada. (Els títols són nominals i, per aquest motiu, el pare/mare/o tutor/a legal de l’alumne/a també ha de portar una autorització per poder recollir un títol).
  2. Fotocòpia del DNI/NIE de l´alumne/a.
  3. DNI/NIE de la persona autoritzada.
  4. El resguard de la sol·licitud del títol que es va obtenir en el moment de fer el tràmit.