Teatre contra la violència masclista per a l’alumnat del Martí Pous

Per Jude Sharp (3r d’ESO)

Els cent vint alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Martí Pous han anat a veure l’obra de teatre “3, 2, 1… zero”, dirigida per Òscar Garcia, sobre la violència masclista i les desigualtats de gènere en la nostra societat. La representació ha tingut lloc al Centre Cívic de Baró de Viver, però des del 2018, s’ha anat interpretant a diferents teatres.

L’obra és interpretada per tres actrius i un actor i descriu escenes de la realitat que pateixen les dones maltractades i les dificultats que tenen les dones en general només pel fet de ser-ho. Té escenes de diàleg, d’interacció amb el públic, de narració i de dansa, totes relacionades amb el tema principal de l’obra.

La sortida per veure l’obra de teatre està relacionada amb la setmana del 8M. L’institut ha programat diverses activitats per commemorar el dia de la dona treballadora. Algunes d’aquestes activitats han estat xerrades, debats i enquestes sobre feminisme per conscienciar els alumnes.

Gran part d’aquest conjunt d’activitats han estat organitzades per la comissió “Canviem la societat”, en col·laboració amb el centre.

COMENTARIS DELS ALUMNES

• És una obra que pretén fer reflexionar a l’espectador i no deixar-lo indiferent. Vol educar en el NO a la violència masclista. (Pau)
  • Aquesta obra de teatre m’ha semblat d’allò més interessant. A part que representava un problema molt greu, les actrius i l’actor ho plasmaven molt bé, fent metàfores elaborades i entenedores. Em vaig quedar amb la frase: Actueu ara! És el moment. (Marta)
  • Explica el tema a partir de representacions que mostren els diferents aspectes de la violència de gènere. Per exemple fan monòlegs per explicar com és maltractador o representacions artístiques per representar com se sent una dona en una relació tòxica. (Pau)