Batxillerat

El nostre batxillerat té dues modalitats:

• Ciències i tecnologia
  • Humanitats i ciències socials

L’acció tutorial és fonamental; es du a terme a través del Fòrum i mitjançant l’acompanyament els tutors de seguiment personal.

El temps de treball s’organitza en tres tipus de matèries:

• Matèries comunes, que ha de cursar tot l’alumnat.
  • Matèries de modalitat i optatives, triades per cada alumne/a.
  • Itinerari de recerca (a 1r de batxillerat), on l’alumne/a podrà desenvolupar la seva autonomia i interessos personals, i se l’acompanyarà en el desenvolupament del seu treball de recerca.

Dins d’aquests espais, totes les matèries, des de la seva didàctica específica, s’abordaran a través situacions d’aprenentatge contextualitzades i amb un enfocament competencial. Els aprenentatges han de ser significatius i connectats entre ells i amb el món real.

A partir de reptes es treballarà mitjançant la investigació, lexperimentació, la creació, la recerca, el diàleg i la reflexió, sense oblidar els processos de formalització, generalització i sistematització dels aprenentatges.

El laboratori, el taller i els espais de creació (aules de dibuix, de creació audiovisual, biblioteca…) es fan servir de manera habitual.

A més, tant a les matèries comunes com de modalitat on sigui possible així com als espais de treball autònom i interdisciplinari es fomentarà la connexió amb professionals i institucions acadèmiques, de recerca o culturals (de l’entorn de la Fabra i Coats i de fora d’aquest entorn).