El treball per àmbits de 1r a 3r d’ESO

Àmbit STEM

STEM (1r i 2n)
STEM són les sigles de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques. Es porten a terme projectes i contextos d’aprenentatge de l’àmbit científicotecnològic i matemàtic, incloent-hi activitats de laboratori i taller. La nostra prioritat és fomentar una cultura de la interrogació lligada al pensament crític i al desenvolupament humà i sostenible.
ENGINYERIA (3r): Projectes que combinen la tecnologia, la física, les matemàtiques i el dibuix.
CIÈNCIES (3r): Projectes que combinen la biologia, la química i les matemàtiques.
EINES MATEMÀTIQUES (1r, 2n i 3r)
Aprenentatge de les matemàtiques basat en la resolució de reptes, el diàleg i el raonament.

Àmbit d’HUMANITATS

HUMANITATS
Projectes i contextos d’aprenentatge de l’àmbit lingüístic i social. La llengua es treballa en context, a través de projectes centrats en la història, la geografia i/o la literatura, potenciant les competències comunicatives i totes aquelles competències relacionades amb la interpretació crítica i l’anàlisi, per tal de comprendre millor tant el temps històric com el món actual.
EINES LINGÜÍSTIQUES
Es treballa més específicament el coneixement de la llengua i la revisió de textos. Alguns projectes i continguts es treballen en català i altres en castellà. Es potencia la transferència entre llengües.

Àmbit d’ANGLÈS

ANGLÈS
Projectes i contextos d’aprenentatge transversals amb altres àmbits. Fem un treball integrat de la llengua anglesa i el contingut, cercant la relació directa amb la vida diària de l’alumnat o amb temes de caràcter actual. Això permet generar un context ric que estimula la necessitat de comunicació significativa.

Àmbit d’EXPRESSIÓ

MÚSICA (1r i 2n)
EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA (1r, a 3r es treballa a l’àmbit STEM)
EDUCACIÓ FÍSICA (1r, 2n, 3r)
Entenem les arts com a eines de transformació de les persones i les comunitats. Per a nosaltres l’expressió artística no és reproducció sinó creació, diàleg i descobriment.
Des de l’educació física es busca que els nois i noies adquireixin el gust i l’hàbit per l’activitat física, des d’un punt de vista motriu i de salut però també com a eina d’expressió i relació.
Potenciem la col·laboració amb artistes i entitats del ric entorn de la Fabra i Coats i d’altres oportunitats que se’ns presenten fruit de col·laboració amb persones i institucions.

Altres franges de treball

FÒRUM (1r, 2n, 3r)
Es treballa la cohesió del grup, la resolució de conflictes, la millora de l’aprenentatge, l’orientació acadèmica, els drets humans, la llibertat, el diàleg, la participació, la democràcia…

COMISSIÓ (2n, 3r)
Barrejant alumnat de 2n i 3r d’ESO, es realitzen activitats de participació en petits grups segons els interessos d’alumnat i docents, que han de revertir en l’institut o la comunitat.

OPTATIVES (1r, 2n, 3r)
Han de permetre que l’alumnat pugui aprofundir en aquells aspectes que siguin del seu interès i reforçar o ampliar les competències pròpies dels diferents àmbits. La segona llengua estrangera que s’ofereix és l’alemany, amb el compromís de l’alumnat de cursar-la ininterrompudament fins a 4t d’ESO.