El nostre projecte educatiu es basa en el treball per àmbits de coneixement i la inclusió de tot l’alumnat.
Fomentem la codocència i el tractament integrat de la llengua i el contingut.
Bases del projecte
- L’alumnat és el centre i el protagonista del seu propi procés d’aprenentatge. Cal fomentar la seva autonomia i tenir en compte l’estreta relació entre emoció, motivació i cognició.
- La interacció amb els altres és un element fonamental en l’aprenentatge. Cal aprendre a treballar en equip, fomentant el respecte, la responsabilitat i la participació.
- L’aprenentatge ha de ser inclusiu. Aprenem ajudant-nos els uns als altres i acceptant la diferència en entorns heterogenis.
- L’aprenentatge ha de ser personalitzat, en funció de les necessitats, motivacions i coneixements previs de cada noi i noia.
- L’aprenentatge ha de ser significatiu i, per tant, globalitzat i competencial. S’aprèn millor quan hi ha una necessitat d’aprenentatge i aquesta sorgeix quan s’ofereix un autèntic repte.
- Cada branca del saber té la seva manera d’arribar al coneixement i els seus propis objectius. El treball per àmbits ens permet combinar el treball globalitzat amb les particularitats de les diferents disciplines del coneixement.
- La metodologia ha d’estar al servei de l’aprenentatge. El treball per projectes és una eina potent per un aprenentatge significatiu i en prioritzarem el seu ús, però l’equip docent decideix la metodologia més adient en cada situació.
- La principal funció de l’avaluació no és la qualificació sinó la retroalimentació constructiva i la millora de l’aprenentatge. Autoavaluació i coavaluació, juntament amb el diàleg, són eines imprescindibles.
- L’organització del centre ha de tenir sempre com a guia els objectius pedagògics i, per tant, l’acció tutorial, la confecció dels equips docents, l’organització horària i la coordinació han d’estar al servei de l’aprenentatge.
- La docència compartida és un instrument que ens ajudarà a millorar la pràctica docent, a donar exemple de treball en equip i a proporcionar una millor atenció a les necessitats de tot l’alumnat.
- La innovació no és un objectiu en si mateixa sinó un compromís individual i col·lectiu per tal de millorar la nostra pràctica docent. És fonamental la pràctica reflexiva i la formació continuada.
- La cohesió i implicació de tota la comunitat educativa és un element clau per l’èxit educatiu. Un clima de confiança i cooperació facilita la tasca docent i repercuteix positivament en l’alumnat.
- L’institut ha de ser obert a l’entorn. Col·laborem amb el recinte de la Fabra i Coats i amb altres entitats de Sant Andreu i de Barcelona.