Visita pedagògica a l’empresa Mercès

Els alumnes de 1r de Direcció de Cuina varen fer una sortida tècnica a les instal·lacions productives de l’empresa Mercès, a Pallejà. Mercès és una empresa que té una botiga de plats preparats d’alta gama a la Diagonal de Barcelona, i també un dels millors càterings de la ciutat.  http://www.merces.es/
Va ser una visita molt interessant. El Cap de Cuina, Sr. Raimon Subirats ens va ensenyar les instal·lacions mentre explicava als alumnes la importància de treballar bé des del començament: amb bones pràctiques d’higiene a totes les fases de la cadena alimentària: a la recepció dels productes, manipulació dels aliments en la pre-elaboració, manteniment a les cambres frigorífiques, cuinat, correcte abatiment de la temperatura dels plats preparats, transport dels plats als banquets o esdeveniments, servei al comensal, i a la tornada, bona higiene també de tots els estris utilitzats o de les caixes de transport. Tothom es important dins l’empresa, inclús un bon “plonge” que s’encarregui de tenir tot net, esterilitzat i amb bones condicions, de manera àgil i eficient.
Els alumnes van poder fer moltes preguntes i varen tenir un debat molt interessant sobre al·lèrgens i traçabilitat dels diferents plats i com l’empresa ha de gestionar aquestes qüestions amb la legislació actual.

.

Estem molt agraïts a l’empresa Mercès per la seva hospitalitat i amabilitat en atendre als nostres alumnes
de Cicle Superior de Direcció de Cuina de manera desinteressada, i desitgem poder tenir contacte aviat
amb més empreses del sector per tal de completar la seva formació.