Exposició “Memòria en blau”

En el marc del 90è aniversari de la proclamació de la República, el 14 d’abril de 2021 es va dur a terme un acte ciutadà en memòria a l’alcalde republicà Roc Codó, i els valors de la República.

Inspirades en l’alcalde Roc Codó, les seves vivències, les seves inquietuds i el seu context, així com en el de tantes persones republicanes de la nostra ciutat i de tot l’estat, es va posar en marxa un procés de descoberta, reflexió i creació a l’entorn dels valors republicans, la defensa dels drets civils i el paper de les persones en la construcció de societats democràtiques, pacífiques i justes.

Els infants de 6è de l’Escola Joan Maragall, amb l’acompanyament i complicitat de la seva docent, Pilar Gómez, van dur a terme un procés de treball anomenat Camins de Memòria dinamitzat per l’artista Dana Jasovich que va realitzar diverses sessions tallers a l’aula, comptant amb la implicació total dels infants, que ara són alumnes dels vostres dos centres, cursant 2on d’ESO.

Camins de Memòria va ser un procés obert i intergeneracional en el que hi van participar el grup d’infants esmentat, el col·lectiu Som Memòries&Som Veïnes, i el grup Lletres Filades de la Residència Sant Cugat.

Persones d’11 a 98 anys van fer front al repte de transitar aquest camí conformant espais de treball amb ritmes i mirades diferents però amb una fita comuna. Orígens i experiències molt diverses, entusiasme, dedicació i sensibilitat van fer de Camins de Memòria un espai viu i ric on les memòries personals i col·lectives es van donar la mà.

Tal com vam comentar als infants i les seves famílies, d’aquell procés volíem que en nasqués una exposició. I ara que ja la tenim quasi a punt voldríem convidar especialment aquells nens i nenes que ara són adolescents, i els seus familiars, per tal de retrobar-nos al Claustre del Monestir de Sant Cugat, el 2 de novembre a les 19 hores, i compartir aquest moment tan especial.

Aquest és el cartell de l’exposició. Hi esteu especialment convidats!

Podeu preparar -aquells qui ho desitgin- algunes de les espardenyes que es van fer durant el procés. Les espardenyes van ser una de les moltes coses que van dur a terme, i ens agradaria que poguéssim sumar-se a les altres espardenyes que estaran exposades, fetes per la gent gran, en homenatge a l’espardenyer i alcalde republicà Roc Codó.

Van prometre als infants que els farien partíceps d’aquest moment i que ells també podrien aportar a l’exposició les seves espardenyes.

Les famílies que desitgin més informació poden contactar amb la Dana Jasovich (jasovichdana@gmail.com). Ella us atendrà i informarà de tot el relatiu a la inauguració i com fer viable el lliurament de les espardenyes per l’exposició.