El knolling literari

Treballem la lectura a través de l’expressió gràfica.

Aquest trimestre els alumnes de 3r d’ESO hem treballat la lectura de llengua i literatura catalana a través de la tècnica del Knolling. Saps què és?

El knolling és una tasca de disseny gràfic que consisteix a colocar objectes prefectament endreçats des d’un plànol zenital, això és, de 90 graus. És una tècnica que permet fotografiar creativament i harmoniosa diferents objectes quotidians.

Els alumnes han fet un knolling literari. La tasca ha consistit a llegir la novel·la Wolfgang, l’extraordinari, de Laia Aguilar, i a triar aquells objectes que millor sintetitzin els personatges principals, els espais de la novel·la, el temps i la trama. Finalment, han hagut de fer ells mateixos la fotografia zenital.

Us convidem a fer una ullada a la primera fornada de knollings!

Miquel Valdivia Font
Llengua i Literatura Catalanes