Concurs de caricatures

Aquest Sant Jordi 2021, l’institut ha comptat amb el 1er concurs de caricatures sobre dones relacionades amb l’entorn de Leonardo da Vinci. Des del Departament de Socials, sota la coordinació del Felip González, ha pretés visibilitzar a quatre dones importants de l’entorn del pintor, no només per la seva petjada social ,sinó també pel seu caràcter intel·lectual i vincle amb el món de les arts. Dones com ara Cecilia Gallerani, Lisa Gherardini coneguda com la Gioconda, Isabella d’Este i Ginevra de Benci que, amb gran mestria artística, van ser immortalitzades en forma de retrats pictòrics pel florentí que millor va reencarnar els principis de l’humanisme.

Quan al concurs, cal emfatitzar la nombrosa participació de l’alumnat de 3r i 4rt de l’ESO amb un total de 40 obres. Obres amb diferents qualitats plàstiques i diferents maneres d’entendre, per un costat, l’apropiació d’unes imatges rellevants de la història de l’art i, per un altre costat, l’aproximació, més o menys aconseguida, al gènere de la caricatura. Caricatures plenes d’enginy, ironia i molt humor que, des d’una visió reactualitzada, moltes obres han volgut focalitzar-s´hi en els trets fisiològics, els aspectes psicològics, la indumentària i, fins i tot, els complements.

Pel que fa als guardonats, malgrat la quantitat d’obres i enriquidores aportacions, el primer premi va ser lliurat a la caricatura col·laborativa de les alumnes Kiara Mendoza Silvera i Rita Ballart Jorba de 3r C. I l’accèssit va ser lliurat a l’alumne de 4rt C, Paula. Nava Martínez.

PRIMER PREMI ACCÈSSIT

I, com cloenda final, es vol agrair al professorat que ha supervisat l’activitat, els tutors de 3r i 4rt, la Noemí Pérez que va proporcionar els tips per fer la caricatura, les membres del jurat (conformat per la Noemí Pérez, la Isabel de la Fuente i el Felip González), la Sheila Cremades pel muntatge i al Departament de Ciències Socials, encapçalat pel Víctor Bedoya.

Per veure totes les caricatures feu clic aquí.