Setmana de projectes

Com cada any, dues vegades al curs aturem les classes ordinàries per concentrar-nos en el treball per projectes.

En aquesta edició, dediquem 7 dies lectius a investigar, compartir i presentar un tema conjuntament des de diferents àmbits, amb activitats creatives i diverses que ens ajuden a crear i consolidar coneixements.

Aquest curs hem hagut d’adaptar tots els projectes a la realitat de la pandèmica Covid-19. Hem hagut de minimitzar les sortides, els treballs en grups de diferents classes etc.

Quines novetats hem introduit?

1 ESO- Projecte Fugint de la Guerra

Tot i haver hagut d’escurçar l’estada al Camp del Canigó en motiu de la pandèmia, hem consolidat la part artística per representar els sentiments d’exil·li, amb la dramatització d’històries de la Guerra viscudes a les nostres famílies i obres d’art lliures, que hem presentat a tot el grup.

Vídeo de Nora Ribas

2 ESO- Projecte de Riscos a la Xarxa

Aquest any, participem al concurs de la ONCE sobre addiccions a la xarxa amb una campanya de conscienciació adreçada al públic adolescent, sobre els riscos a la xarxa. A més, hem divulgat un missatge a les famílies  per conscienciar-nos de la necessitat de treballar plegats per poder minimitzar els perills als quals estem tots exposats, especialment l’alumnat més jove que cada vegada disposa d’un mòbil més d’hora. #Staysafe.

3 ESO- Projecte de Donació de Sang

Continuem amb la recerca i campanya de conscienciació per la Donació de Sang. A més, els alumnes han tornat a el·laborar un clauer en forma de cor per regalar als donants de Sang aviat a Sant Gregori, degut al gran èxit que va tenir l’any passat.  Com a novetat, hem incorporat l’art efímer com a part de la divulgació del projecte de Donació, a la Plaça del Poble de Sant Gregori. Amb guixos de colors i gràcies a la bona predisposició del Consistori, els nostres alumnes han convertit l’espai en un escenari de colors i missatges per promoure la Donació de Sang.

Vídeo de Paula Lladós

D’altra banda, l’estadística treballada des de matemàtiques, també ens ha donat dades per poder descobrir més sobre la Donació.

4 ESO- Projecte d’ECOrecerca

Destaquem la creació d’un article científic, en el qual hem fet un especial incís,  i el disseny d’un pòster divulgatiu que hem presentat a la PIneda. Enguany,  també hem fet campanya a la xarxa amb un concurs fotogràfic de ramaderia ecològica, per la seva difusió.