Nadal + [valors] + [capacitats]

En el marc del projecte Are we [dis]ABILITY friendly? dirigit per les àrees d’Educació Física i Llengua Anglesa, els alumnes de 3r d’ESO promouen un nadal de valors, menys consumista, compartint bones estones i alegries amb les persones del Centre Joan Riu, del Consorci de Sant Gregori.

Els alumnes duen a terme diferents activitats per participar activament amb el dia de la discapacitació, el 3 de desembre.

El dia 2 de desembre, la classe de 3A i el dia 12 de desembre, la classe de 3B respectivament, va anar a peu al Consorci Joan Riu a conèixer els diferents Serveis que ofereix el Consorci en aquest Espai de la mà dels seus responsables, en una primera jornada de sensibilització amb les persones amb [dis]CAPACITAT .

D’altra banda, el dia 9 de desembre, ens va visitar al centre com ja fa 4 anys, en Carles, de MIFAS, perquè els alumnes puguessin posar-se en la pell d’algú que va en cadires de rodes i els entrebancs arquitectònics que existeixen arreu, i en particular en el nostre municipi. L’acte el va presentar la Regidora d’Educació de l’Ajuntament de Sant Gregori, la Sra Àfrica Masó.

Finalment, el gran esdeveniment té lloc el dia 16 de desembre amb les persones del Centre Joan Riu. Diferents activitats esportives porten a terme durant el dia per poder celebrar junts el nadal, amb activitats que han preparat conjuntament els responsables tècnics del Joan Riu, liderats per Marc Pozo, i el professor d’Educació Física del nostre institut, Ramon Pujol, amb el suport del docent en pràctiques, Gerard.

Al Pavelló de Sant Gregori, un grup  d’alumnes de 3r d’ESO i de membres de la Residència els Roures i l’Escola d’Educació Especial Joan Riu, practiquen diferents esports.

I al Consorci de Sant Gregori, a la zona de l’Hípica i l’explanada de l’escola, també tindran lloc diferents activitats conjuntes.

Aquests són records únics i esperem poder-ho repetir amb els nostres alumnes amb futures ocasions. Nadal és sobre tot, regalar-nos temps i estima.