La formació és clau

Quan engeguem el curs el dia 1 de setembre, l’agenda del professorat té un dia a dia atapeït fins l’arribada de l’alumnat.

Fem un seguit de reunions de gestió, per organitzar bé la tornada al centre; compartim estones d’esmorzar i cafès per deixar aflorar la creativitat, l’energia positiva i teixir un bon clima de treball; parlem dels alumnes i les estratègies per ajudar-los a aprendre més i millor etc

Un dels elements clau que no falta mai tampoc és la formació. Si aprenem ensenyant, tal com fa el lema del nostre centre, hem de seguir aprenent i formar-nos per ser millors docents i persones.

Enguany hem començat amb una formació de fotografia amb David Estany, professor del centre, i professional de la fotografia. Entrenar la mirada i saber copsar la realitat amb matisos també ens ajuda a llegir millor l’entorn.

També hem après Suport Vital i com salvar vides davant d’una aturada càrdio-respiratòria, de la mà del professor del centre Pau Burbail i expert en el tema. Forma part del currículum del centre i del projecte de EF i, juntament amb l’alumnat, volem aprendre a salvar vides entre tots.

D’altra banda, el pensament com a eina per l’aprenentatge ens ha acompanyat en diverses sessions de formació. D’una banda, la formació Computacional, amb la Dra MJesús Marco (UOC).

D’altra banda, amb el catedràtic en filosofia JM Terricabras, hem parlat del pensament a l’aula, de promoure el pensament crític i argumentat i la claredat d’idees, a partir de la consciència lingüística. La Llengua com a eina bàsica per entendre el món de manera conscient.

I finalment, enguany canviem d’intranet del centre i ens hem format en Additio, la plataforma que destaca per facilitar  l’avaluació competencial de l’aprenentatge, la comunicació amb l’alumnat i famílies, el seguiment del dia a dia del centre etc Estem aprenent amb il·lusió aquest nou entorn de gestió i poder-nos beneficiar tota la comunitat educativa de l’Institut Vall de LLémena de la seva gran potencialitat.