Ens visita l’Àngel Burgas de nou

El passat dimarts dia 2 de febrer, els alumnes de 3r d’ESO de l’institut Vall de Llémena vam rebre la visita del conegut escriptor Àngel Burgas a l’espai cultural de la Pineda a Sant Gregori. Durant el primer trimestre havíem invertit algunes hores de les classes de llengua catalana en llegir i comentar el llibre de “Noel et busca”. Després, cadascú el va acabar a casa durant les vacances de Nadal.

Noel et busca és un thriller ple d’intriga que tracta el tema de les segones oportunitats. Durant la xerrada l’Àngel ens va explicar com va sorgir la idea de la novel·la. S’havia inspirat en una tragèdia real que va passar a Liverpool el febrer de 1993. Dos nens de 10 anys van cometre un crim terrible. Quin futur els podia esperar? Hi havia cap futur per a ells?
Al llarg de la creació de la novel·la, l’Àngel va buscar diferents noms de ciutats que al llegirles del revés es crees un nou nom amb diferent sentit, en aquest cas va ser la ciutat de Leon ja que llegit al revés es Noel. La novel·la situa una tragèdia similar a León, però això ho anirem descobrint al llarg de la història, que comença amb un jove que es desperta a l’hospital amb amnèsia.

Des de que va començar a escriure el llibre, ell tenia molt clar que la primera i l’última escena fos en el mateix context però canviant la situació del personatges fent que la història faci al final un gir inesperat.
També ens va parlar sobre la seva professió com a escriptor. Un fet interessant, és que la seva manera de treballar és escriure dos llibres alhora, i sempre intenta combinar un llibre dedicat al públic juvenil i l’altre al públic adult. Alguns alumnes vam poder fer-li preguntes al final de la xerrada i ens les va contestar amb total amabilitat. Fins i tot a alguns ens va poder signar el llibre.

Mar Garmendia Gasca, 3r ESO C