Portals digitals i xarxes socials

PORTAL WEB

El centre disposa d’un web amb la informació pública. S’hi poden trobar informacions estàtiques que es revisen periòdicament (documentació, claustre, dates del curs, etc.) i articles dinàmics sobre el que va succeint al centre dia a dia.

Aquest web està realitzat aprofitant el servei nodes que ofereix el Departament d’Educació.

Per penjar notícies al web necessitem dos elements: una o dues fotografies i el text de la notícia. Aquesta informació serà enviada a la responsable del portal web.

A la barra lateral esquerra s’hi poden trobar els hipervincles per accedir directament als enllaços d’interés.

XARXES SOCIALS

El centre disposa de dos compte d’Instagram @institutdertosa i @insdertosacicles on publicar el dia a dia del centre. Per tant es mostra com una eina molt dinàmica i viva, on publicarem resultats d’activitats, sortides, xerrades, tallers… de tota la comunitat educativa.

Per penjar notícies, vídeos o storis necessitarem les imatges i un text de referència. Aquesta informació serà enviada als responsables de portar les xarxes.

Totes les imatges publicades tenen signades els drets d’imatge i/o consentiment de les persones que surten a les mateixes i dels seus tutors legals. Les publicacions no es publicaran en temps real, ni geocalitzables. L’alumnat no sortirà de forma reconeixible potenciant les seves accions i activitats pedagògiques.

Les imatges/vídeos realitzades per les famílies en actes i festes del centre educatiu han de tenir un ús domèstic i no podran ser publicades a cap xarxa social, ni plataforma digital o analògica.

COMUNICACIÓ AMB LES FAMÍLIES

Totes les informacions amb les famílies es realitzaran per:

• La plataforma d’IEduca es un canal de comunicació entre el professorat i les famílies del grup classe pel que fa a les faltes d’assistència, retards, incidències entre altres. La justificació de faltes d’assistència també es farà per aquest canal. En el cas de lliurar els informes d’avaluació mitjançant aquesta plataforma cal que les famílies comuniquin als tutors que els han rebut.
  • El professorat responsable d’alguna sortida serà l’encarregat de comunicar als docents acompanyants, les famílies i a l’alumnat quina serà la normativa, materials que necessiten, menjars, compres, ús de mòbils…
  • Qualsevol comunicació automàtica generada per la plataforma IEduca, no es pot contestar. Sempre cal fer-ho des de la mateixa plataforma. Aquí us enllacem una petita guia amb els usos bàsics de la plataforma IEduca.

• El telèfon del centre es farà servir per a emergències i comunicacions directes sempre i quan no sigui possible contactar amb les famílies amb els altres canals de comunicació. Es trucarà als telèfons indicats per la família en els fulls de renovació de matrícula i els telèfons que consten a la plataforma IEduca.
  • La comunicació presencial sempre serà amb cita prèvia, dintre de l’horari assignat a les tutories del grup classe.
  • Es publicaran infografies per comunicar-se amb la comunitat educativa pels canals digitals.

Per a més concrecions es pot consultar el Pla de comunicació de centre.