Literaturweg mit den Abiturschülern im Tortosa Park/ Ruta literària amb els alumnes de batxillerat d’alemany

L’alumnat de 1r de batxillerat d’alemany va prendre part en la ruta literària “Auf einen sonnigen Junimorgen“, escrita i dissenyada pel professor Emigdi Subirats. El títol correspon a la primera frase de la famosa novel·la del segle XIX, Heidi, de Johanna Spiry, un clàssic de la literatura infantil de tots els temps. S’ha estructurat en diversos espais del parc municipal Teodor González: l’avinguda principal, la locomotora del Carrilet, el restaurant, la Llotja i l’Espai Gerard Vergés.

La ruta s’ha efectuat íntegrament en alemany, mitjançant la qual s’ha anat fent cinc cèntims sobre l’obra d’autors com Bertold Brecht o Goether, així com de poetes comarcals com Roc Llop i Convalia (Miravet, 1908 – Vitry-sur-Seine, 1997), que va romandre 4 anys al camp de concentració de Mauthausen-Gusen, i Gerard Vergés i Príncep (Tortosa, 1931-2014), un dels grans poetes de la literatura catalana contemporània i traductor de tots els Sonets de Shakespeare.

Una activitat molt ben aconseguida, ja que ha estat tot un goig comprovar com l’alumnat pot seguir una ruta literària en llengua alemanya.