Xerrada amb la novel·lista i actriu reusenca Coia Valls

El passat dilluns 30 de gener, durant l’hora de tutoria, l’alumnat de 2n de Batxillerat F, l’escènic, va poder gaudir d’una didàctica xerrada en línia amb l’actriu i escriptora reusenca Coia Valls. És una de les novel·listes estel·lars de la literatura catalana actual, que va dedicar-se professionalment a la logopèdia durant més de tres dècades en diverses escoles de primària del Baix Camp i del Tarragonès. Paral·lelament, ha anat desenvolupant una interessant carrera com a actriu teatral, amb una incursió en l’àmbit cinematogràfic a la pel·lícula de Jordi Lara Ventre blanc, seleccionada al Busan International Film Festival de Corea del Sud. Com a dramaturga, el 2019 va adaptar al teatre la novel·la de Víctor Català Solitud.

Tanmateix, la seua tasca més coneguda és com a novel·lista, atès que ha estat autora de novel·les de gran èxit com: El Mercader, La Cuinera, La princesa de Jade, Les torres del cel, Etheria, Pantera, Els camins de la llum, o L’alquímia de la vida.

El nostre alumnat va poder entaular una nodrida conversa amb ella, per mitjà de la qual li van fer cinc cèntims dels seus anhels de futur en àmbits diversos com l’ensenyament, la música, la dansa, el teatre, la producció musical o l’audiovisual.

Vam poder gaudir plegats d’una interessantíssima sessió, durant la qual l’afamada novel·lista reusenca  va deixar-los uns missatges ben explícits: “han de treballar molt per fer realitat els seus somnis” i el fet  que “no és fàcil tindre èxit  en el món artístic, musical o literari, però mai no hi ha res impossible”.

Tot un goig haver-la tingut entre nosaltres! Cal conrear les Itakes personals!