Alguns dels experiments que fem a les classes de física del BI són demostratius i el seu objectiu és clarificar conceptes o mostrar un fenomen físic:
- Imitació d’un “sismògraf” que permet visualitzar el desplaçament de les ones longitudinals.
- Tubs de so. La freqüència del so produït depèn de la velocitat a la que es gira el tub. Es poden escoltar diferents harmònics.
Altres experiments impliquen l’adquisició de dades quantitatives, així com l’anàlisi d’aquestes dades i tenen com objectiu que l’estudiant adquireixi habilitats en experimentació. Per exemple:
I molts altres experiments que farem les properes setmanes, com per exemple la determinació de la velocitat del so utilitzant les ones estacionàries que es formen en un tub.
Finalment, l’alumnat també fa ús de simuladors interactius, com les desenvolupades per la Universitat de Colorado Boulder (https://phet.colorado.edu/es/) per comprendre amb més detall la relació entre les diverses variables dels models.
L’avaluació de les habilitats experimentals adquirides per l’alumnat, es realitza mitjançant dos elements. En primer lloc, el seu projecte individual, o “avaluació interna” (AI), on l’alumnat dissenya el seu propi experiment, el porta a terme i analitza els resultats obtinguts. Aquesta AI constituirà el 20% de la nota obtinguda a l’assignatura. En segon lloc, mitjançant una de les proves d’avaluació externa, la prova 3, que conté una secció de preguntes basades en experiments.