Dol per l’artista tortosí Leonardo Escoda

Diumenge 27 de novembre ens deixava l’artista  Leonardo Escoda, que ha deixat una llarga petjada en l’àmbit artístic i intel·lectual. Va ser un pintor de llarga trajectòria, activista de l’art i  exdirector de l’Escola d’Art de la Diputació a Tortosa. La seua pintura ha estat definida com a abstracta i s’expressa a través dels materials que utilitzava en gravats, teles i tinta sobre paper.

Nascut a Tortosa el 1956, Leonardo Escoda era llicenciat en Belles Arts en l’especialitat de pintura, graduat en Gravat i Tècniques d’Estampat i graduat en Conservació i Bens culturals per la Universitat de Barcelona.

Era fill del veterà Roberto Escoda Valldepérez (Tortosa, 1927), històric professor de dibuix del nostre centre fins als anys 1990, i un dels pintors més prestigiosos que ha donat la ciutat de Tortosa. La seua companya, Pili Lanau, és l’actual directora de l’Escola d’art de la ciutat, amb la qual tenim un conveni d’ús de les seues instal·lacions per part de l’alumnat del batxillerat artístic.

Volem expressar el nostre més sincer condol a la família de l’artista que ens ha deixat als 66 anys, en un moment de creativitat i plenitud personal. Sit tibi terra levis.