El Big Ben, les mòmies i una paret de M&M’s: El nostre viatge a Londres

Aprofitant la diada de Sant Tomàs, els alumnes del batxillerat internacional de l’institut Dertosa vam emprendre un viatge a Londres. Amb l’objectiu d’aprendre anglès, conèixer-nos millor i poder gaudir de la cultura britànica vam passar quatre dies certament emocionants.

Vam poder visitar el London Eye, i fruir de la seva il·luminació nocturna. El Big Ben i el palau de Buckingham, icones de la tradició britànica tampoc no ens van deixar indiferents. També cal admetre que ens va meravellar la botiga gegant de Lego i la paret folrada de la botiga de M&M’s, de caire un poc menys acadèmic, si se’m permet.

A més a més, vam visitar el British Museum amb les exposicions sobre Egipte, l’antiga Grècia i Roma, Japó, la Xina, l’imperi bizantí… Tot i la limitació de temps, molts li vam traure molt suc, donant sentit a aquelles fites històriques de què parlen els llibres.

Una de les visites que més va emocionar sobretot als alumnes de segon va ser la del National Gallery on aquells més amants de l’art vam admirar les obres de van Gogh, Monet i Velázquez entre d’altres. Resulta que, encara que molts siguem de ciències, tenim la nostra vena artística!

El museu de ciències naturals ens va cridar certament l’atenció, potser per ser més afí a la vocació científica que a alguns ens caracteritza. Sobretot ho van fer, però, les enormes reproduccions d’esquelets de dinosaures que penjaven del sostre unit al fet que el museu fos molt interactiu i la seva arquitectura exquisida.

L’excursió també va tenir moments d’esbarjo especials a Covent Garden i al mercat de Candem on vam poder comprar algun souvenir per a les famílies i vam cantar junts al so de Wonderwall.

De l’ambient londinenc en traiem els vincles formats, les expressions apreses, les bromes, els coneixements adquirits i potser l’aprenentatge més gran que ens ha portat l’internacional: la importància de fer pinya!

Adriana Sainz, alumna de 2n de Batxillerat C