La revista 2012-13 – Entrevista a Jaume Martí

Tast de vins . Entrevista a Jaume Martí

Aquesta és l’entrevista, feta pels alumnes de revista, a Jaume Martí, enòleg que ens visità per explicar als alumnes de cuina més a fons l’art dels vins. El laboratori de ciències naturals va deixar per unes hores el microscopi i va passar a ser un taller d’enologia o tast de vins. Alumnes de cuina van analitzar, o més aviat, tastar, el vi de la Terra Alta.

Com es diu?

Jaume Martí.

Quin càrrec ocupa dins la seva empresa?

Director de màrqueting de l’Agrícola Sant Josep.

D’on ve?

De Gandesa però l’ empresa és a Bot, Terra Alta.

Quines qualitats tenen els vins de l’ Agrícola Sant Josep?

Bàsicament és que tots estan elaborats de raïms de la Terra Alta, que és una zona de producció de raïm que té un prestigi. Després que la majoria estan elaborats amb garnatxa que és una varietat de raïm tradicional de la nostra zona i , en tercer lloc , que quasi tots els vins que fem tenen una elaboració molt acurada i en el cas concret dels ‘’ Llàgrimes de tardor’’ tenen una criança tradicional que és molt important per a la qualitat de vi.

Quant podria durar aquest procés?

L’ elaboració d’un vi en criança tradicional pot durar entre dos i cinc anys.

Quins tipus de vins elaboreu?

Fem bastants tipus de vins, vi blanc, vi rosat, vi negre, també fem los vins de licor tradicionals que es fan a la Terra Alta, ‘’Mistela blanca’’, ‘’Mistela negra’’,’’Ranci’’ i dintre dels vins blancs i negres fem vins per al consum. Dels joves durant el primer i segon any i, també, vins amb criança que es poden consumir durant un període superior als cinc anys.

Fabriquen més un vi d’un tipus que d’un altre?

Més o menys el vint-i-cinc per cent del vi que venem és en criança tradicional.

On es venen aquests vins?

El noranta per cent a Catalunya i el deu per cent, aproximadament, a vint-i-dos països arreu del món com per exemple: EUA, Austràlia, Suïssa, Andorra, Bèlgica, etc.

Quin és el vi més reconegut pels consumidors?

El vi que més ha agradat als consumidors és ‘’Llàgrimes de tardor’’

Quin seria el preu d’aquest vi?

El blanc costaria aproximadament 8,50 € i el negre, 8,00€.

Què li ha semblat questa experiència?

Molt bona, perquè avui en dia la gent jove només beu vi un o dos dies a la setmana. És molt interessant per a nosaltres visitar llocs així com instituts per explicar les virtuts dels vins, per a que tinguin en compte que és una beguda que no només pot proporcionar bones sensacions sinó que també és una beguda molt interessant i important que forma part de la nostra cultura.

Què els ha semblat als alumnes la seva visita?

Els alumnes estan molt interessats inclús hi ha alguns que saben bastant sobre la cultura del vi, cosa que sempre, és una sorpresa agradable.

Àlex Kudiev i Delfina Bilello 4t ESO

Entrevista a Jaume Martí