Reflexió: Què ha significat (∀)simƎtries?

(∀)simƎtries ha estat el títol del primer projecte transversal en clau de gènere d’aquest curs 2019-2020 que us hem presentat en l’exposició. La temàtica d’aquest projecte ha estat escollida pels nois i noies del centre i ens ha permès reflexionar sobre qüestions que són molt importants a la nostra societat, però que encara resten força amagades.

Durant aquests dies ens hem fet preguntes, hem reflexionat i hem investigat sobre temes ben diversos. Una de les conclusions a les que hem arribat és que hem de treballar encara molt per posar punt i final a les asimetries existents per assumptes de gènere.

Asimetries, punt i final és un dels fragments de la cançó que hem adaptat de Las Tesis per a aquesta exposició. Volem posar punt i final a les asimetries. Amb la col·laboració de tothom volem posar un…
…punt i final a les desigualtats per raons de gènere
…punt i final a qualsevol forma de violència cap a les dones
…punt i final a qualsevol forma de discriminació per raons de gènere
…punt i final als estereotips de gènere
…punt i final a la invisibilització dels talents de les dones
…punt i final a les discriminacions per raons d’orientació sexual
…punt i final als tabús que com a societat tenim envers els temes de sexualitat

Amb aquest projecte hem volgut fer front a totes aquestes asimetries i contribuir a construir un món amb una mirada més feminista.

Amb aquest projecte també hem desenvolupat les competències personals i socials perquè quan anem junts és quan podem arribar més lluny.

Els darrers deu dies hem treballat cooperativament en grups base i en grups d’experts.

Els grups base han desenvolupat una resposta raonada a la seva pregunta d’investigació. Els grups d’experts han fet possible l’organització d’aquesta exposició amb el seu disseny, difusió i guiatge.

A més, hem tingut la col·laboració de diverses persones externes que amb les seves experteses ens han enriquit la mirada amb nous continguts i reflexions. Agraïm molt especialment la participació de Les Magranes, de la Sex Truck, en Pau i la Lola, de Contes de prop, la Iolanda Sey, vocalista del grup The Sey Sisters, l’Ariadna Albareda, dissenyadora gràfica, i l’Alba Barbé i les seves companyes d’Actuavallés, que han realitzat sessions de formació amb el professorat i l’alumnat.

i us hem tingut a vosaltres, families i amics del Ca n’Oriac, que ens heu fet suport, i ens heu avaluat amb tota la sinceritat.

Esperem que us hagi agradat!