Publicacions pedagògiques

Com a resultat de la pràctica i reflexió pedagògica, els professionals de l’institut Ca n’Oriac han dut a terme diferents comunicacions en jornades sobre didàctica durant aquests dos cursos de funcionament. En aquestes jornades hem descrit i analitzat pedagògicament activitats, projectes transversals i posicionaments didàctics aplicats al centre.

2020

• Octubre-Diciembre 2020. Revista Aula Abierta. – Volumen 49-número 4. “La personalización educativa en tiempos de cambio e innovación educativa. Un ejemplo ilustrativo”. Moisés Esteban-Guitart, et al.  ISSN: 0210-2773
  • Octubre 2020. Seminari organitzat pel Centre de Recursos pedagògics. Servei Educatiu del Vallès Occidental VIII. Càpsules d’aprenentatge. Itineraris d’aprenentatge com a proposta educativa en situació de confinament. Alba Castelltort i Esther González.
  • Juliol 2020. Revista Alambique. -101. Editorial Graó. “Aprender sobre fotosíntesis y respiración con el juego Dixit”. Esther González.  ISSN: 1133-9837
  • Juny 2020. Jornada Estiu Enriquit. Fundació Bofill “Com situar infants i joves al centre d’un estiu enriquit?” Un exemple il.lustratiu per personalització d’aprenentages a l’Institut ca n’Oriac. Càpsules: Itineraris d’aprenentatge Moisès Esteban.
  • Abril 2020. Webinar 09. Càpsules d’aprenentatge personalitzat.  Eulàlia Cervera. Dins del programa d’experiències digitals, claustre obert i centres educatius en línia.
  • Març 2020. Revista Aula de Secundaria. -035. Editorial Graó. “Empezar un centro de nuevo”. Alba Castelltort. La educación basada en evidencias científicas en secundaria. ISSN: 2014-8615
  • Març 2020. Jornada Pedagògica Colla de Sabadell. Departament d’Ensenyament. Presentació ponència, projecte transversal “La volta de pocavergonyes”. Casal Pere Quart, Sabadell. Aida Guillén i Esther González.
  • Febrer 2020. Participació en l’article escrit per la periodista Paloma Arenós al suplement Ara Criatures. Diari Ara:   “L’educació per projectes: l’eix és l’alumne”. https://criatures.ara.cat/escola/aprenentatge-per-projectes_0_2391360847.html
  • 2019
  • Curs estiu. L’educació i l’economia social i solidària: les cooperatives d’alumnes. Metodologies II: Aprenentatge per Projectes en ESS. Marc conceptual. Estudi d’un cas. Organitzat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i L’Ateneu cooperatiu del Vallès Oriental. Alba Castelltort i Esther González.
  • 5a Trobada de Centres Innovadors de Catalunya  dintre del marc de jornades per innovació educativa que organitza DIM-EDU. Mataró. Projecte “La volta de pocavergonyes”. Roser Farriol i Esther González.
  • 120è Aniversari del naixement de Joan Oliver, Pere Quart. Jornada organitzada pel Departament d’ensenyament amb col·laboració amb el Casal Pere Quart de Sabadell.  Presentació del projecte Transversal  “La volta de pocavergonyes”. Roser Farriol i Esther González.