Com a resultat de la pràctica i reflexió pedagògica, els professionals de l’institut Ca n’Oriac han dut a terme diferents comunicacions en jornades sobre didàctica durant aquests dos cursos de funcionament. En aquestes jornades hem descrit i analitzat pedagògicament activitats, projectes transversals i posicionaments didàctics aplicats al centre.
2024
- Castelltort, A; González, E.; Mateo, A, (2024). Sociocràcia a l’Institut Ca n’Oriac. Congrès Nacional d’Educació Ambiental.
- Castelltort, A; González, E.; Mateo, A, (2024). Jornada Climàtica de Ciència al Carrer. Congrès Nacional d’Educació Ambiental
2023
- Carrillo, Y.; Ferriol, R. (2023). Kiribati. Revista Mutare. Fundació Carulla.
- Richter, A., Castelltort, A., Tena, E. i Couso, D. (2023). La evidencia en la práctica: leer, reflexionar y debatir artículos científicos reales. Revista Alambique, num. 113.
- CCCB (2023) Alia. La consciència en vinyetes. Informació del projecte a: https://www.cccb.org/es/crear-aprender/ficha/alia-la-conciencia-en-vinetas/241087.
- Juliol 2023, Jornada “Art i Educació per a la Sostenibilitat”. Plenària Mutare 5 i 6 de juliol. Formació Carulla. “Kiribati. Migracions climàtiques”. Yolanda Carrillo, Aina Ricart i Xènia Vieites.
- Castelltort, A.; González, E.; Richter, A. (2023). De-Gener-ando. Proceso de acompañamiento y aprendizaje colectivo sobre género y diversidades. Capítol de llibre a: Hernández, F. i Anguita, M. (coord). Una pedagogía desobediente. Editorial Octaedro”
- López, L. (2023). Mirada restaurativa para construir relaciones de escucha y respeto. En: Blog Graó temas de educación.
- Torrent, N. (2023). Esther González de Vicente, profesora de km0, orgánica y artesana: “no entiendo la ciencia sin el arte”. En: Aula de Secundària, número 54. Editorial Graó.
- Castelltort, A. i González, E. (2023) Cocinando un centro más sostenible. En: Aula de Secundaria., num. 53. Editorial Graó.
- Castelltort, A, Fossas, A. B., Garcia-Cairó, G. B., Valls, N. C., González, . E., & Jato, M. O. (2023). Guaitacargols: l’estudi de la biodiversitat de cargols terrestres a secundària. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, (45), 27-38.
2022
- Març 2022. De dolentes de la pel·lícula a sàvies perseguides: l’escola revisa les bruixes. L’Ofici d’educar. El Suplement. Catalunya Ràdio, 6 de març de 2022.
- Gener 2022. Indultades les bruixes de Sabadell. I ara? Diari de Sabadell, 28 de gener de 2022.
2021
- Desembre 2021. Ràdio Sabadell. Programa Al matí. “Les 3 de Sabadell, un projecte de l’Institut Ca n’Oriac per fer memòria i visibilitzar la cacera de bruixes”. Ana Mateo.
- Desembre 2021. Desgreuge a les tres bruixes de Sabadell penjades a la forca. Diari de Sabadell, 23 de desembre de 2021.
- Octubre 2021. Projectes educatius que connecten arts i escola, un encaix garantit. Revista digital: El diari de l’educació, 15 d’octubre de 2021.
- Setembre 2021. Revista Guix-481. Disseny d’itineraris d’aprenentatge a través de les càpsules. Especial “Trajectòries personals d’aprenentatge”. Editorial Graó. Alba Castelltort i Esther González
- Setembre 2021. Dinamització i participació de l’acte de lliurament de premis a la 40a edició del Concurs Literari Joan Oliver, al Casal Pere Quart de Sabadell, amb el vídeo Tot és ahir. Alumnat de 4t, Roser Farriol i Aida Guillén.
- Juny 2021. L’institut Ca n’Oriac farà una co-producció artística amb La Sala. Revista Digital: iSabadell, 15 de juny de 2021.
- Juny 2021. L’Institut Ca n’Oriac, reconegut als Premis Baldiri Reixac. Revista Digital: NacióSabadell , 14 de juny de 2021.
- Juny 2021. Los Premios Baldiri Reixac reconocen este año los proyectos educativos que han combatido el coronavirus con arte y cultura. Revista Digital: Diari més digital. 13 de juny de 2021.
- Abril 2021. Congrés Nacional d’Educació Ambiental. Mirades per a la transformació. Taula rodona d’experiències inspiradores. Projecte Vivim, Respirem i Replantegem Sabadell. Gerard Codina (Adenc) i Alba Castelltort (Institut Ca n’Oriac).
- Març 2021. Seminari organitzat pel Centre de Recursos pedagògics. Servei Educatiu del Vallès Occidental VI. Càpsules d’aprenentatge. Itineraris d’aprenentatge com a proposta educativa en situació de confinament. Alba Castelltort i Esther González.
- Març 2021. Ràdio Sabadell. Al matí. “Art urbà com a eina pels alumnes de segon d’ESO de l’Institut ca n’Oriac”. Grow and Flow. Lourdes Martí.
- Febrer 2021. TV Sabadell Vallès. Sense Emissions. Fer de les escoles uns espais més verds. Adenc i Institut ca n’Oriac.
- Observatori de l’Educació Local. Anuari 2020 monogràfic COVID-19. Diputació de Barcelona. Col·lecció Eines. “Reptes i desafiaments de l’educació del segle XXI després de la COVID-19. 2021.16-23.
2020
- Octubre-Diciembre 2020. Revista Aula Abierta. – Volumen 49-número 4. “La personalización educativa en tiempos de cambio e innovación educativa. Un ejemplo ilustrativo”. Moisés Esteban-Guitart, et al. ISSN: 0210-2773
- Octubre 2020. Seminari organitzat pel Centre de Recursos pedagògics. Servei Educatiu del Vallès Occidental VIII. Càpsules d’aprenentatge. Itineraris d’aprenentatge com a proposta educativa en situació de confinament. Alba Castelltort i Esther González.
- Juliol 2020. Revista Alambique. -101. Editorial Graó. “Aprender sobre fotosíntesis y respiración con el juego Dixit”. Esther González. ISSN: 1133-9837
- Juny 2020. Jornada Estiu Enriquit. Fundació Bofill “Com situar infants i joves al centre d’un estiu enriquit?” Un exemple il.lustratiu per personalització d’aprenentages a l’Institut ca n’Oriac. Càpsules: Itineraris d’aprenentatge Moisès Esteban.
- Abril 2020. Webinar 09. Càpsules d’aprenentatge personalitzat. Eulàlia Cervera. Dins del programa d’experiències digitals, claustre obert i centres educatius en línia.
- Març 2020. Revista Aula de Secundaria. -035. Editorial Graó. “Empezar un centro de nuevo”. Alba Castelltort. – La educación basada en evidencias científicas en secundaria. ISSN: 2014-8615
- Març 2020. Jornada Pedagògica Colla de Sabadell. Departament d’Ensenyament. Presentació ponència, projecte transversal “La volta de pocavergonyes”. Casal Pere Quart, Sabadell. Aida Guillén i Esther González.
- Febrer 2020. Participació en l’article escrit per la periodista Paloma Arenós al suplement Ara Criatures. Diari Ara: “L’educació per projectes: l’eix és l’alumne”. https://criatures.ara.cat/escola/aprenentatge-per-projectes_0_2391360847.html
- 2019
- Curs estiu. L’educació i l’economia social i solidària: les cooperatives d’alumnes. Metodologies II: Aprenentatge per Projectes en ESS. Marc conceptual. Estudi d’un cas. Organitzat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i L’Ateneu cooperatiu del Vallès Oriental. Alba Castelltort i Esther González.
- 5a Trobada de Centres Innovadors de Catalunya dintre del marc de jornades per innovació educativa que organitza DIM-EDU. Mataró. Projecte “La volta de pocavergonyes”. Roser Farriol i Esther González.
- 120è Aniversari del naixement de Joan Oliver, Pere Quart. Jornada organitzada pel Departament d’ensenyament amb col·laboració amb el Casal Pere Quart de Sabadell. Presentació del projecte Transversal “La volta de pocavergonyes”. Roser Farriol i Esther González.