Espais creatius

Els espais creatius són espais d’aprenentatge escollits per l’alumnat que conviden a observar, experimentar, desenvolupar la imaginació, la creativitat i l’autonomia en un entorn ric de propostes estimulants i variades.

Els i les alumnes de 1r i 2n d’ESO treballen en grups heterogenis i de forma conjunta durant 4 hores a la setmana. Al llarg del curs es realitzen cinc blocs d’espais creatius amb una durada de 5 setmanes cadascun. Els espais creatiu del present curs són els seguents:

Escènikes

Aquest espai apropa al fascinant món de les arts escèniques i interpretatives. Comencem amb la descoberta del propi cos i les seves possibilitats expressives: llenguatge de mim, de la dansa i de la percussió corporal. Coneixem el teatre d’objectes i la interpretació poètica. Inventem personatges, situacions i arguments, escrivim guions teatrals per escenificar-los: monòlegs, diàlegs i esquetxos. Amunt el teló!

Art Tinkering

“Et fa pensar a través dels materials”, “fomenta la creativitat”, “fa protagonistes als participants”, “obre la porta a la gestió del fracàs”, “sense límits”, “t’atrapa!”. En diuen tinkering. Pensar amb les mans. Podeu consultar una mostra de les feines d’aquest espai creatiu en aquest paddlet.

Escape Classroom

En aquest espai convertim la classe en una habitació hermètica en què serà necessari aguditzar l’enginy, la lògica i el treball en equip per escapar. A partir de la creació de les diferents proves ens enriquim de la imaginació dels companys i treballem, de forma dinàmica, com dissenyar endevinalles relacionades amb la ciència, la música, l’art, la història, les matemàtiques i les tecnologies de la informació i la comunicació.

Xperimenta

A l’espai realitzem propostes d’observació i experimentació per millorar el coneixement del medi natural i el medi ambient. Continuem amb els reptes científics, fem el seguiment dels nostres insectes pal i d’altres éssers vius de l’entorn i realitzem experiments relacionats amb l’aigua i l’aire. I l’alumnat que vulgui pot continuar amb els projectes d’investigació per millorar la gestió ambiental del nostre institut.

CAR

L’art constitueix una part molt rellevant i extraordinària del patrimoni del món i es configura, sens dubte, com un testimoni insubstituïble de la realitat cultural, i també de la nostra identitat. A partir de la creació de productes artístics ens apropem a les diferents cultures i religions del món actual. Mandales, Vitralls gòtics o atrapa somnis són eines que utilitzem per conèixer millor el món d’avui en dia.

Circ & Play (espai en anglès)

La majoria de nosaltres, de petits, havíem somiat alguna vegada en formar part d’un espectacle de circ i ser capaços de fer algunes de les coses increïbles que veiem. En aquest espai aprofundim en aquest món apassionant, creem nous materials, desenvolupem les nostres capacitats físiques mentre aprenem noves habilitats. Treballarem l’expressió corporal i crearem el nostre propi espectacle de circ.

Autonomia i autogestió (espai per a 2n d’ESO)

Imagineu un espai on els i les alumnes puguin estar de manera tranquil·la treballant autònomament i dissenyant què volen aprendre, com volen aprendre i fer-ho possible. Us Imagineu en aquest espai algun dia? Quines coses us agradaria fer, aprendre i compartir?

Fotografia

En aquest espai ens endinsem en el món de la fotografia: coneixem les històries més personals de la gent del barri a partir dels retrats que fem amb les nostres càmeres estenopeiques i coneixem els principis bàsics del llenguatge visual.