Taller del compost

Cada 5 de desembre es celebra el Dia Mundial del sòl. Aquest any l’eslògan és El sòl, origen dels aliments i té com a objectiu conscienciar sobre la importància dels sòls per una producció alimentària i una nutrició òptima.
La pèrdua de nutrients del sòl és un dels principals processos de degradació que amenaça la nutrició , la seguretat alimentària i la sostenibilitat.
L’alumnat de 2n d’Hort i l’alumnat de 1r d’Entorn Natural van realitzar un taller sobre el Foment del Compost proposat per l’Agència de Residus de Catalunya. En Miqui i l’Andrea de l’organització AbonoKm0 ens van explicar la importància del paper dels microorganismes del sòl en el procés del compostatge tradicional i del compostatge elaborats pels cucs de Califòrnia.
L’ús del compost reactiva els sòls contaminats o degradats, ajuda a reciclar residus urbans, controla plagues…
Va ser un taller molt interessat, útil i divertit!