Taller sobre l’endeutament a emprenedoria de 4t

El passat dijous 14 de gener de 2021, a la classe d’Emprenedoria de 4t d’ESO, vam tenir un convidat: l’Agustí.
Es tracta d’un jubilat de banca que aprofitant que coneix el món financer i ara disposa de temps, va passant per centres escolars com a voluntari, explicant alguns conceptes bàsics d’economia, aixoplugat pel programa EFEC.
EFEC és un programa d’Educació Financera a les Escoles de Catalunya, que empara l’Institut d’Estudis Financers (IEF). L’IEF és una fundació privada creada al 1990 per les principals entitats de crèdit, amb el suport del govern i amb l’objectiu de contribuir a la innovació, a la internacionalització i a la millora del sector financer a través del coneixement via formació de professionals, divulgació i foment de les competències financeres dels ciutadans.
El títol del taller era “Endeutar-se? Amb seny!”
Ens va explicar el concepte de deute i de quines maneres ens podem endeutar. Fent servir uns exemples concrets de dos joves també vam veure que els deutes no són bons ni dolents i que sovint són necessaris, però cal valorar si les deutes que assumim són raonables o no i per saber-ho ens va mostrar cinc preguntes que ens hem de fer abans de contraure un deute.
També vam saber la diferència entre el TIN i el TAE i la diferència entre targeta de crèdit i de dèbit.
Tot i que l’Agustí va haver d’anar molt ràpid perquè disposàvem només d’una hora de classe, el taller va resultar molt pràctic i clarificador. Els alumnes van mostrar molt interès i van participar constructivament.
Gràcies a tots!
Ana Nueno