Manifest: No ens toqueu l’educació!

El Consell Escolar de l’Institut de Begues i el Claustre de professorat, per majoria absoluta, manifestem el nostre desacord amb les greus acusacions infundades sobre l’Escola Pública
Catalana, sobre el nostre col·lectiu docent i, implícitament, sobre la
nostra comunitat educativa.

Per això ens varem adherir al manifest del MUCE ( Marc Unitari de la Comunitat Educativa) el passat 13/11/17.

MANIFEST DEL MUCE:

Els últims dies hem vist com diferents figures polítiques han posat en qüestió la labor docent del professorat a Catalunya, acusant d’adoctrinament i fomentar l’odi contra Espanya.

Des del MUCE condemnem aquestes declaracions que ens semblem una falta de
respecte per tots els i les docents de Catalunya, atacant la seva professionalitat com a
eina política per centralitzar les competències educatives.

En primer lloc la política forma part de les ciències socials que s’han d’estudiar a l’escola. Sempre des d’un esperit crític, perquè cada estudiant tingui criteri propi per decidir que és el millor per ell i el seu país. A més aprendre valors i a desenvolupar-nos en societat forma part de l’educació.

Aquest atac no és només contra els docents, és un atac contra l’educació pública, educació pública que ha sigut i és la garant del clima de respecte social que vivim al nostre país. Ara que volen desmantellar-la des de fa temps, i no només a Catalunya, i això no ho permetrem.

Demanem la correcció pública d’aquestes declaracions i les dimissions del ministre d’educació i el ministre d’exteriors.

Ara s’afegeix el fantasma de la intervenció del Departament d’Ensenyament amb l’article 155 a la qual ens hi oposem frontalment.

No permetrem que ens toqueu l’educació!

Begues, a 13 de novembre de 2017.