Apadrinem la Cova de Can Sadurní

El projecte “Apadrinem la Cova de Can Sadurní” va néixer a partir d’una proposta de participació plantejada a l’institut de Begues per part del CRP de la zona Baix Llobregat 2.

Aquesta proposta s’enmarca dins el projecte general “Apadrinem el nostre patrimoni” que el Departament d’Ensenyament va iniciar el curs 2013-2014 amb un nombre limitats de centres i zones educatives. S’inspira en experiències prèvies que s’han desenvolupat en el nostre país i en altres països per fomentar el coneixement dels elements patrimonials de l’entorn amb una actitud participativa de la comunitat escolar.

Des del departament de Ciències Socials engeguem aquest 2021 amb il·lusió el projecte “Apadrinem la cova de Can Sadurní” a la què hi sereu convidats a un viatge al nostre passat prehistòric. Tots plegats coneixerem com eren les formes de vida fa milions d’anys tot i gaudint de l’entorn natural que ens ofereix la localitat de Begues. Dissenyarem junts diferents treballs al voltant de la masia i cova de Can Sadurní i la petita figura prehistòrica de l’ Encantat.

Aquesta proposta s’enmarca dins el projecte general “Apadrinem el nostre patrimoni” que el Departament d’Ensenyament, inicia aquest curs 2013-2014 amb un nombre limitats de centres i zones educatives. S’inspira en experiències prèvies que s’han desenvolupat en el nostre país i en altres països per fomentar el coneixement dels elements patrimonials de l’entorn amb una actitud participativa de la comunitat escolar.

L’institut de BEGUES participa en aquest projecte, inicialment amb l’alumnat de 1r d’ESO i es coordina des del Departament de Ciències Socials. Parteix d’una experiència prèvia de tractament curricular d’aquest element patrimonial local dins el tema de “La Prehistòria” inclós en la programació de Socials de 1r d’ESO, però es promou l’incorporació a nivell multidisciplinar de l’estudi de la Cova com a eix temàtic del centre.

El projecte planteja la realització en general de tasques de recerca vinculades al currículum escolar, l’entorn de l’element apadrinat, així com també planteja la realització de tasques relacionades amb la protecció i difusió d’aquest ric element patrimonial que és la COVA DE CAN SADURNÍ existent a la població. En aquest enllaç podeu trobar més informació.