“La joventut és més tolerant cap al col·lectiu LGBT+”

Entrevista i fotos fetes per Iván Arroyo

El Pep Artigas, alumne de 1r de Batxillerat, explica des de la pròpia experiència què vol dir avui en dia defensar el col·lectiu de lesbianes, gais, bisexuals, transsexuals+ (LGBT+). A més, també assenyala el canvi de mirada que ha fet la societat durant els última 50 anys. [Properament oferirem una altra entrevista sobre aquest tema].

Des dels anys 80 fins ara hi ha hagut grans canvis tan legislatius com socials sobre els drets LGBT+. Creus que encara es pot millorar més aspectes socials? I si és així, què hi milloraries?

Des dels anys 50 hi ha hagut molts canvis, com la legalització del matrimoni, el dret d’adopció, etc. Però encara queden aspectes per millorar, com per exemple els casos de discriminació. Entre d’altres, a l’institut nostre, faria falta un protocol en contra de l’assetjament al col·lectiu LGTB+,

Per tant, queda molt per fer. Encara que sí que és cert que s’ha avançat molt en menys de 50 anys.

Què et sembla la modificació que l’equip directiu de l’institut Baix a mar ha fet als lavabos?

Em sembla molt bé per dos motius: perquè podrem fer servir el lavabo de la finestra, que és més higiènic per motius de ventilació. I sobre el tema LGBT+ em sembla perfecte perquè així tothom pot anar al lavabo que vulgui i no estar condicionat per un gènere femení o un gènere masculí.

Et van acceptar i respectar a l’institut?

Sí, ningú en aquest institut no m’ha tractat malament per formar part del col·lectiu LGBT+.

Consideres que és difícil per a la societat acceptar el col·lectiu LGBT+?

Considero que depèn. La societat més jove és més tolerant i oberta mentalment, mentre que la gent gran és més tancada, sobretot els homes. Però si parlo sobre l’institut Baix a mar, opino que la majoria de gent l’accepta. En canvi, si parlem de la societat en global no està tan normalitzat, i hi ha gent que directament no ho accepta.

Com ho faries per conscienciar i informar les persones sobre aquest tema?

S’ha de parlar d’aquests temes des que som petits, i així no caldrà fer-ne després xerrades perquè amb 15 anys la gent ja raona i té els seus prejudicis. Per tant la teva mentalitat ja pot ser homòfoba. S’hauria de normalitzar perquè les persones LGTB+ no tinguin por a ser com ells sóon lliurement sense pensar en el que diran i també per prevenir l’homofòbia.

Per a més informació:

Grup de suport LGBT+, de Vilanova i la Geltrú (formada per alguns alumnes del Baix a mar, a més

convivenciaiequitat@vilanova.cat

Telèfon: 626 23 46 96