“Imitem situacions quotidianes per aprendre a comunicar-nos en català”

Entrevista per Teresa Vilalta, Adrià Suriol i Ayman Benssouna

Entrem a l’Aula d’Acollida, que aquest any dirigeix la professora Amanda Tarín. I li preguntem pel fucionament de les classes.

Què es l’Aula d’Acollida?

L’aula d’acollida acull els estudiants que han arribat al sistema educatiu català recentment. Tenen dos anys per adaptar-se al català.

Quants alumnes teniu a l’aula?

Un total d’uns 30 alumnes. Estem tot junts, i a més he de dir que tenim una matrícula viva, fet que vol dir que els alumnes nouvinguts poden aparèixer en qualsevol moment del curs.

Quants professors sou els que porteu l’Aula?

Som la Marta Ferrer, que es la coordinadora lingüística, i fa una funció d’assessorament, sobretot a mi que soc molt nova en aquest gremi de l’Aula d’Acollida, i, com a professora, estic jo. Després, com a reforços, la Imma i l’Estefania

Com s’ensenya el Català a les persones que acaben d’arribar?

El que interessa de les persones que acaben d’arribar és que ràpidament es vegin capaces de comunicar-s’hi i expressar-s’hi, per tant reforçarem l’expressió oral i la capacitat d’expressar el pensament propi. Més endavant, treballarem la gramàtica, les estructures, l’ortografia. Però el que volem en un primer moment és que no es quedi bloquejat per no saber expressar-se.

Quins mètodes feu servir?

Hem fet una mica de teatre, imitem situacions quotidianes, fem les típiques activitats d’omplir buits, activitats a la pissarra d’acabar les frases. Ara mateix estan fent un diari a l’aula; també hem començat a llegir paraules; hem traduït algunes paraules dels seus idiomes materns al català, sobretot les expressions més habituals.

Explica’ns algun jocs que feu servir.

Hem jugar al “Rubik’s” perquè com que eren números, que són universals i no teníem cap eina de comunicació, ens van amar bé per entendre’ns tots. També farem servir el “Scrabble”, el “Party”; he demanat un “Qui és qui”, i un alumne ens va ensenyar a jugar a la botifarra. A través del joc aprenen a comunicar-se.