“El meu primer cognom és d’origen alemany però no sé parlar l’idioma»

Entrevistem Luca Pawlowsky Caubet, alumne de 4t d’ESO

En Luca Pawlowsky és alumne de 4t d’ESO. Li agrada la Tecnologia, i té clar que estudiarà un grau relacionat sobre aquest tema. Les seves aficions són la muntanya, i a l’hivern, practicar-hi l’snowboard.

·Pawlowsky és un cognom alemany?

Sí, el pare de la meva mare és d’Alemanya, i com que els meus pares no volien que el cognom es perdés, ens el van posar, a mi i als meus tres germans, en primer lloc. Van considerar que «Caubet», que és el cognom del pare, és més habitual a Catalunya.

·Parles alemany?

No. Ja m’agradia, però no el parlo. L’hauria volgut estudiar a l’institut Baix a Mar, però quan vaig començar l’ESO em costava el català i el castellà, per tant estudiar alemany també em col·lapsava.

·Per què et costava estudiar català i castellà?

Perquè la meva família i jo vam estar tres anys vivint a Boston. La meva mare treballa com a traductora, i la van traslladar, a la feina, a viure a la ciutat nord-americana de Massachussets. Allà hi vam fer una immersió en anglès, per això, a la tornada, saber escriure i parlar perfectament el català i el castellà va ser difícil.

·Ara ja no és així.

No. Per això aquest any m’he apuntat a l’intercanvi de 9 dies a Alemanya. Em fa molta il·lusió anar-hi, per la llengua, però també per l’experiència. Trobo que és molt bona oportunitat, i el preu, 450€, està molt bé. A més, ens han explicat els tutors que farem activitats perquè encara ens sigui més econòmic.

Enyores Boston?

Sí. M’agradava molt la ciutat, que és molt bonica, perquè té molts espais verds. I també m’encantava l’institut.

Argumenta per què t’encantava l’institut.

Perquè les classes eren molt divertides. Els professors no impartien classes magistrals. De fet, la mecànica era molt semblant a la que aplica el Jordi Font a Matemàtiques. Molts treballs, i en equip. Opino que d’aquesta manera se n’aprèn molt.

Has pensat quin batxillerat triaràs l’any vinent?

El tecnològic, i penso que també triaré un grau relacionat amb la tecnologia.

Per acabar, Luca, quines són les teves aficions?

La muntanya i els esports que s’hi practiquen, com ara l’snowboard. Com que el meu pare és de la Vall d’Aran, hi anem molt. De fet, m’hi sento molt a gust a la muntanya.