videoMAT 2019

Un any més l’alumnat de 1r d’ESO ha participat al projecte videoMAT. Aquest és un concurs de vídeos matemàtics organitzat pel CESIRE- creamat, que té com a objectiu la creació d’un curtmetratge de 3 minuts de durada màxim on es resolgui algun problema matemàtic.

L’alumnat de 1r d’ESO ha estat treballant durant dues hores setmanals de setembre a febrer per tal de realitzar l’esmentada creació. Per fer-ho han seguit diverses etapes:

1. formulació de la pregunta. Aquestes van ser les preguntes que van sorgir dels diferents grups classe:
1A – Quants típex necessito per pintar un quilòmetre de cami en una línia discontínua?

– Quina quantitat de pa necessitem perquè Hansel i Gretel pugin l’Everest?

– Quant mesuraria una línia feta amb un boli d’1l. de tinta?

– Quants bolis necessitem per tenir un litre de tinta?

1B – Quantes taquilles caben al gimnàs?

– Quants gots d’aigua entren en una classe?

– Quant triguen diferents objectes en caure d’una alçada?

– Quants salts ha de fer la classe de 1B per arribar a la lluna?

– Com és un alumne/a de 1B, d’alçada?

1C – Quina distància ha de recórrer un bolígraf fins acabar la tinta?

– Quants globus d’heli calen per aixecar un alumne/a?

– Quantes cadires caben a l’aula de 1C?

– Quin és el DINA més gran que cap a la classe?

1D – Quants rollos de paper de WC necessitaríem per arribar a Moscou?

– Quantes Vilanoves caben a Barcelona?

– Quina quantitat d’aigua cap al gimnàs?

– Quants quilòmetres fa en un any l’agulla minutera del rellotge del Big Ben?

2. creació de l’argument: després d’estudiar un conte clàssic van crear l’argument de la seva història definint personatges, espais, temps……

3. creació del guió: desenvolupar totes les accions, els diàlegs, acotacions…. A continuació teniu un exemple de seqüència de guió. Clicant a la imatge podeu consultar un exemple de guió complet.

4. gravació: gravació de totes les seqüències

5. edició del vídeo: edició de la imatge i del so.

Aquests són els 4 vídeos enviats a concurs dels 18 que es van realitzar:

Tot el procés de treball ha quedat recollit a través d’un diari de treball, que cada alumne/a realitzava a nivell individual sobre tot allò que anava aprenent. Aquí teniu les reflexions d’una dia de feina:

1r ESO INS Baix a Mar