COMUNICAT VAGA 8 DE MARÇ

Benvolgudes famílies,

En primer lloc, us comuniquem que les organitzacions d’estudiants han convocat per al dia 8 de març de 2024 una vaga d’estudiants en l’àmbit territorial de Catalunya en motiu de “Ens continuen matant i violant. Prou negar la violència masclista!”.

L’alumnat de 3r i 4t d’ESO, així com el de Batxillerat, té reconegut per llei el dret de reunió i que la no assistència a classe no tingui la consideració de falta davant convocatòries com aquesta. Tanmateix, l’alumnat ha d’haver pres la decisió col·lectivament en una reunió i, alhora, comunicar-la per escrit a la direcció del centre. Per tant, recordem que l’alumnat de 1r i 2n d’ESO no té reconegut aquest dret i haurà d’assistir a classe amb normalitat.

Aprofitem per recordar-vos que el dret a vaga dels alumnes està sota el paraigües de la Llei d’Educació de Catalunya, però la responsabilitat en autoritzar o no la vaga és de les famílies.

A més, us informem que les organitzacions sindicals CGT i IAC i INTERSINDICAL-CSC han convocat una jornada de vaga general per al dia 8 de març de 2024, de 0.00 hores a 24.00 hores de durada, adreçada al conjunt de treballadors i treballadores del sector públic i privat de l’àmbit territorial de Catalunya.

El centre estarà obert per atendre l’alumnat però es pot veure alterat el funcionament de l’activitat ordinària del centre en funció del professorat que vulgui exercir el dret de vaga. En qualsevol cas sempre es garantiran els serveis mínims segons marca la normativa.

Atentament,

Equip directiu