Tornada a l’institut en situació de pandèmia (article d’opinió de l’alumna Cristina López Andreu)

Escrit per Cristina López Andreu, alumna de 1r de Batxillerat B

Haver tornat a l’institut en situació de pandèmia no és gaire alentador, perquè cada persona té unes circumstàncies singulars a casa seva. En el meu cas, jo visc amb la meva família, que inclou els avis, que són considerats situació de risc. I certament ho són, especialment la meva àvia, que té asma, entre d’altres dolències.

Per aquest motiu, tornar a classe m’és difícil. Tinc molta por d’encomanar-me del virus Covid-19, i per consegüent contagirar-lo a la meva família quan sigui a casa. De fet, si algú de casa els passés res greu per culpa meva em sentiria angoixada, malament.

Cada dia que passa, intento no recordar que ens trobem en aquesta situació global de crisi sanitària. Però ho faig prenent totes les precaucions possibles. Dit amb altres paraules, per no posar-me nerviosa en excés, no penso que puc contagiar-me’n (amb les conseqüències que se’n poden derivar), sinó que em concentro 100% en el Batxillerat.

Per acabar, he de dir que abans de començar l’institut no volia ni venir-hi. Pensava que ens havíem de quedar a casa, confinats, i fer les classes en línia. Ara bé, penso que si hagués estat així, hauria estat molt difícil, perquè aprenem més de forma presencial. Malgrat això, és clar que l’estudi en línia és una alternativa que va demostrar ser útil durant el confinament per evitar la propagació del Covid-19.