Què vam veure al Cosmocaixa? (article d’opinió)

A la foto, Ayman Benssouna, Juan Manuel Roldán i Alin Panesi

Text: Juan Manuel Roldán i Alin Panesi

Els alumnes de 1r de Batxillerat vam fer, el divendres 18 de gener passat, una sortida a Barcelona, concretament al Cosmocaixa, que es troba al nord de la ciutat comtal.

En principi, estava programat de visitar el museu el dia 21 de desembre, però per motius externs a l’institut la sortida no la vam poder fer. El motiu va ser que justament aquest dia coincidia amb una vaga de transports públics.

A la foto, la façana del Cosmocaixa

La Maria Ángeles García, coordinadora de sortides i professora de Ciències, organitzava la sortida amb la finalitat de visitar totes les exposicions que ofereix el Cosmocaixa, però per desgràcia vam comprovar que estan renovant tota la zona d’exposicions. Llavors la Maria Ángeles va reconduir les activitats, perquè coincidissin amb el que este estudiant a classe.

La primera activitat realitzada va ser entrar en un planetari, on vam veure un vídeo d’uns 30 minuts amb una veu de fons que explicava amb tota mena de detalls tot el que estava relacionat amb el tema principal, l’Univers. En aquesta aula hi havia butaques, on els alumnes ens assèiem i observàvem el sostre, on hi havia una pantalla circular.

La segona activitat, la va dirigir un guia, que explicava tots els temes relacionats amb la Meteorologia, però vam tenir la mala sort que feia mal dia, per tant no vam poder disfrutar 100% de l’activitat. Més tard, el guia ens va mostrar tot els instruments relacionats amb la meteorologia, els quals també vam poder fer servir.

I, per últim, la professora Maria Ángeles ens va deixar una mica de temps per visitar el bosc inundat i una exposició anomenada Tintín a la Lluna, activitat on sortien diferents fragments relacionats amb aquest famós còmic creat per Hergé. En canvi, el bosc inundat era un circuit subterrani, on es podien observar diferents tipus d’animals, entre aquests: peixos, caimans, serps, etc.

Com a valoració d’aquesta sortida, destaquem el planetari perquè mai no havíem estat en un lloc així. Per altra banda, ens va agradar el bosc inundat, perquè vam poder observar animals que no es poden observar habitualment.

A continuació us deixem unes imatges que vam fer:

L’espai del bosc inundat. Foto: Alin Panesi

Els alumnes de 1r de Batxillerat, Arian Martiz, Pep Artigas i Miriam Jiménez. Foto: Alin Panesi

Imatge de l’exposició “Tintín a la lluna”. Foto: Alin Panesi