Sara Tapia: “La meva il·lusió era ser metge, però ara m’encanta la feina de professora”

Escrit per Adrià Suriol i Ella Stark

Entrevistem la professora de Tecnologia Sara Tapia, que ens explica què va estudiar i per què li agrada la seva feina. També li preguntem pels projectes que té per a l’any 2019.

Què volies ser de gran quan eres petita?

Volia ser metge, concretament ginecòloga, però, quan em vaig fer gran, vaig canviar d’opinió. I quan vaig fer de professora per primera vegada, em va agradar molt.

Treies bones notes?

Sí, molt bones notes.

Què vas estudiar per ensenyar als alumnes l’assignatura de Tecnologia?

Primer vaig estudiar Enginyeria Tècnica Topogràfica, i després l’Enginyeria Superior, Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica.

Per què ensenyes Tecnologia exactament?

Tinc un germà  que estava treballant aquí, a Catalunya mentre jo estava acabant els estudis del grau superior a València. El meu germà em va  comentar que hi havia opcions d’entrar dintre el món de l’Ensenyament. No era la meva idea inicial, però ho vaig provar, i en el primer dia m’hi vaig sentir molt còmoda fent la feina.

Als alumnes els agrada la Tecnologia?

Sí, molt, sobretot quan es comença a treballar la part pràctica, que és quan els seus coneixements acaben sent aplicats. Opinoi que s’ho acaben passant bé. Qui no li agrada tant el taller potser també li agrada més la part d’informàtica, que també és una part de l’assignatura.

Creus que l’hora de taller (fer estructures, circuits elèctrics, la maqueta d’habitatge, fer un tangram…) és alhora un entreteniment? Amb quin objectiu els fas?

Són projectes, i penso que és quan s’assoleixen els aprenentatges, perquè no té sentit estudiar unes eines i, en canvi, no manipular-les mai. És a dir, no té sentit que expliqui teòricament un circuit elèctric si mai no heu fet un muntatge i no heu comprovat com funciona. Al final, l’aprenentatge real té lloc quan realment experimenteu i practiqueu a l’aula.

La teva manera d’aprendre ha influït en la teva manera d’ensenyar?

Em baso en aquells professors que feien servir una metodologia que m’agradava. Així que sí,  m’inspiro en la meva manera de quan era alumne, en com jo aprenia.

Tens cap projecte de futur o algun propòsit per al 2019?

El meu projecte del 2019 va començar al setembre, perquè aquest any soc coordinadora de 3ri 4rt d’ESO. També tiro endavant l’assignatura de Tecnologia a altres cursos de l’ESO. I a l’aula hem comprat materials nous, que farem servir i que ens aportaran molts aprenentatges pràctics, fet que em fa molta il·lusió.