Endevina qui és?

El personatge incògnita d’aquesta setmana va néixer a Puertollano, municipi situat a la provincia de Ciudad Real (Castella-La Manxa). Va viure en aquesta localitat fins als 2 anys.

A partir d’aquesta edat es va traslladar a Vilanova i la Geltrú, municipi on viu fins ara.

A l’escola era un alumna amb un assoliment mitjà. La seva assignatura preferida era Història, perquè era l’assignatura amb què aconseguia més bona nota. En canvi, les assignatures que li costaven més eren Mates i Anglès.

Recorda que les seves aficions eren sortir al carrer, i passar-ho bé amb els seus amics i les seves amigues. Jugaven a saltar a la coda, jugaven al hula-hoop i al futbol.

També li agradava anar amb el seu germà i un amic. Amb ells dos entraven a edificis en obres i es tiraven des del primer pis al terra, on hi havia sorra.

Aquest personatge recorda dues anèctodes més. La primera era que practicava kung fu des dels 13 anys fins als 16 anys, i que es va quedar a una categoria del cinturó negre, però per l’exigència de l’horari va haver de deixar-ho.

L’altra anèctoda és que va participar en un concurs de hula hoop, on va quedar en segona posició entre montes participants.

Funcionament del concurs:

Per participar al concurs, heu d’escriure’n la resposta argumentada. Siusplau raoneu per què creieu que la vostra resposta és la que és (en què us baseu, quina és la pista que ha estat bona, etc.).

El primer missatge encertat i argumentat rebrà com a premi un llibre. Com més hi participeu, més possibilitats tindreu de guanyar. Bona sort!

La solució

El personatge és la Mari, la conserge de l’institut Baix a Mar. I la primera persona que va encertar el concurs és el professor Josep Parra. Felicitats, Josep!

1. Federico Esteban

Podria ser l’Imma Ferrer? Per la mirada i els ulls, ben podria ser ella.

Per cert, Ciudad Real, a part de ser una de les províncies de Castella-la Mancha, i que inclou Puertollano, també dóna nom a la capital, però geogràficament no té res a veure amb Madrid, a l’actualitat.

Abans de les divisions de les comunitats autònomes tant Madrid com Ciudad Real pertanyien a l’anomenada “Castilla la Nueva”.

2. Josep Parra

Jo crec que és Mari, la conserge. Té la seva mirada i els cabells rossos inconfusibles. A més, parleu de “companya” i no de “professora”. El llenguatge us delata! 😉

3. Anna Candela

Jo crec que és la Mari, pel lloc de naixement, per la fesonomia (té la mirada i la cara molt semblants a la d’ara). A més a més, aquesta veglada heu dit “la nostra companya” i no professor o professora.

4. Míriam Lleó

Jo crec que és la Mari! Pel lloc de naixement i pels ulls! A més, el seu fill petit, el Dídac, s’hi assembla molt!